fredag 3 juli 2015

Kul. Eller inte.

Idag fredag är jag ledig. Det är ju 4th of July helg och det ska ju firas såklart. Men vi ska också fira att Liisa blivit såååå mycket bättre tack vare ny medicin (och ny doktor). På måndag blir det uppföljning. Febern är nästan nere på normala nivåer nu och yrseln är borta. Men hon sover mycket. Är väl trött efter en dryg veckas feber, spyor och stark medicin.

Så hur inledde vi denna ledighet då? Jo med att en jävla skunkjävel som bestämde sig för att spraya på Dino! Det ni gott folk, är en odör som går till världshistorien om ni inte har haft "äran" att känna på den innan. Fy fan! Jag känner mig nästan som om jag blivit instängd i en surströmmingsburk!

Igår kväll kom vi hem från våra kära vänner. Dino var ute en sväng när jag plötsligt kände ett moln som kom svepande över mig. Ett moln av skunklukt. Panik utbröt! Ut med hunden igen (ja för han hann komma in såklart), fram med trädgårdsslangen och skölja av honom det värsta och speciellt ögonen. En blöt hund med skunkspray är nog det värsta som finns.

Gjorde iordning en häxblandning av det som fanns hemma efter att ha googlat hur man ska få bort lukten. Garaget skulle få bli Dinos sovrum under natten. Men efter en stunds ylande, så släppte vi in honom i huset. Det var ingen rolig morgon att vakna till. Jag måste ha varit dödens trött när jag beslutade att ta in honom. Tuppade väl av.

Ringde vår "groomer" och de kommer att ta in honom idag. Väntar på telefonsamtalet så jag kan köra dit honom. Under tiden går jag omkring och sprutar med en "Pet odor" flaska på allt och alla, speciellt Dino. Nu luktar han diskmedel, bakpulver, Pet odor parfym. Och så skunk på det. Kräkhinkar måste snart fram.

Fint väder har vi alla fall...

1 kommentar:

Anonym sa...

"Harvoin kaksi ilman kolmatta", som både mamma och Kaanaamommo brukade säga! Nu räcker det nog med allt elände!!! Tänker så på stackars lilla Liisa <3 Hoppas på återhämtning för hennes del, nå joo, även för din del Taina <3 Maximal otur med skunkjäv...!
Kramar till er alla <3