måndag 20 juli 2015

Heat wave

Nog är det varmt alltid. Klockan är strax efter sju på kvällen och det är 32 grader ute. PLUS luftfuktigheten. Jag klagar inte. Jag bara konstaterar att det är varmt. Så in i bängens varmt. Tur att luftkonditioneringen fungerar igen.

Som jag sagt tidigare så blir somrarna mest jobb, konsert och Connecticut floden för vår del. Det här med konserterna är något jag gillar skarpt. Tänk att lilla Simpan ordnar flera utomhuskonserter varje sommar. Det är mycket covers. Men mycket bra sådana! Men vi har haft kändisar här så som Santana! Det ni!

I fredags var det discotema. Och om du frågar mig, så är det det bästa som finns. JAG ÄLSKAR DISCO! Har alltid gjort. Det är discokulor, stort hår och platåskor. Så när Liisa skulle ha "twinsen" på sleepover, så bestämde jag mig för att de skulle ju kunna klä upp sig (spöka ut sig) inför kvällen. Vilken succé det blev det då! TV-team som ville intervjua discodrottningarna, folk som kom fram för att ta bilder och de som bara kom fram för att få dansa med dem! Jag? Jag höll mig i bakgrunden. Lite i alla fall. Okej då, jag fick faktiskt göra några moves inför TV-teamet som stage mom, typ.

Vädret denna fredagkväll var helt suveränt fint. Varmt och härligt. Det blev ju inte direkt kallare när man svängde sina lurviga. För oj vad det dansades medan discokulan (batteridriven) snurrade på bordet. Loved it!

Liisa och hennes tvillingvänner.

De blev snabbt "kända"

Jag ville också bli sedd...








Fråga mig inte vad jag sysslar med här. Försöker antagligen se cool ut.

Tjejerna gjorde succe!

Kvällen avslutades med poolparty...

...och på morgonen var brudarna lite sega, but still going strong.

3 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Jättecoola tjejer! Här är det också utomhuskonserter på somrarna, men vi har faktiskt inte varit på nån i är ännu.

Desiree sa...

Tjejerna var ju super coola! Vilka outfits! Sa coolt att de blev intervjuvade och ocksa fick fotas med sjalva bandet. Ni verkar ha massor med bra utomhus concerter att valja och njuta utav.
Kram!

Saltistjejen sa...

Hahahaha!!!! OMG!! De är ju helt underbara!!!!!! :-D
Och ja du med Taina! Du med.
Härligt. Här är det sommarvärme också men inte i närheten av den där fuktiga hettan som vari NYC och som ni också har i Connecticut. Fast poolparty har vi mest varje dag här eftersom E har blivit ett litet vattendjur helt plötsligt. Vi hoppas få dela poolen med er om någon månad eller så...! blink blink
KRAAM!