söndag 6 januari 2013

Söndagssvammel

Vem går upp klockan 5 på morgonen, lördag som söndag? Jo The Olssons! Jag veeeet, det är inte normalt. Men som många vet så åker ju Jonas och Liisa till Ski Butternut och de vill gärna vara där så fort backarna öppnar och på så sätt hinner Liisa med några åk innan träningen börjar. Hon har visst blivit en hejare på sina nya skidor nu. I alla fall om jag ska tro Jonas. Partisk? Nästa helg tänker jag åka med och kolla. Nu har jag inte tid för det är en hel del att göra med att plocka undan julen här hemma och det suger. Lite vemodigt också. Sedan är det ju söndag idag och då blir det en längre löprunda och de som sett på Instagram vet att jag älskar att springa i snön. Så det behövs inga laggar på de här fötterna bara för att det ligger något vitt på backen. Det går mycket bra med löparskor och så tar man backarna UPPFÖR istället. Kärring mot strömmen, det är jag det! Ha!

Annars så kan jag säga att året har börjat riktigt bra utan att jag går in på några detaljer här med exakt vad. I fredags var jag så "i trasorna" så det blev både blombukett och lotter! Ibland har man flyt här i livet och det kan behövas. Jag har ju sagt att 2013 kommer att bli ett kanonår!

Nu har jag inte tid att sitta här och filosofera, ska röja, springa, handla och laga något riktigt gott till middag åt Jonas och Liisa när de kommer hem. Oftast kör de hela dagen, dvs från 8 till 16. Inte illa pinkat om man är nio år, eller hur?

Är det inte vacker nu så säg?

Så här ser det ut på tomten och Dino älskar det! Me too för den delen.

En tjej som försöker demonstrera för morsan hur benen ska böjas/vikas/krumbuktas när man åker. Tror jag måste öva lite innan vi drar till Jay Peak i februari.
 Åh, jag måste ju berätta om vilken bra säljare jag blivit! Vi har en facebooksida här i Simpan där du kan sälja och köpa prylar utan att behöva ordna en stor loppis hemma med allt vad det innebär. Så lätt att lägga ut bilder på vad du vill bli av med och sedan få betalt för prylarna! Inte för att det är några stora summor, men det räcker till några gallons of milk i alla fall. Och det finns en HEL DEL att rensa vill jag lova. Och om jag inte gör det så måste jag hitta plats för allt och kanske jag riskerar att bli en "hoarder", som det finns gott om. Kolla bara på denna bil jag såg häromdagen. Såg inte ens föraren men bilen rörde på sig!!!
Så här vill jag inte ha det!

6 kommentarer:

kalaslotta i usa sa...

Bra teknik Liisa!!! Ut med rumpan lite bara så är det kanon!! Lär mamma oxå, ut med rumpan kan hon redan..hehe

Vi är som ni, uppe med tuppen. Har aldrig fattat de som kan sova längre bara för att det är lördag, hur sent jag än är uppe så vaknar jag kl 6.. min kropp är ju van vid det!

Njut av din löpning, jag är så sugen på att springa men rygghelvetet säger stopp men den som väntar på något gott. Målet är att kunna springa på Sandhamn i sommar!

Kram och njut av din söndag

Charlie sa ... sa...

Vi är också uppe. You are not alone ;)

Heja Liisa!!! I bet hon är duktig nu!

Det är vykortsvackert. Gillar!!! Lite snö så här med sol, kan det bli bättre så här i januari?

Kramkram

Desiree sa...

My god bevare mig en sådan där bil fullproppad med grejer skulle jag inte vilja ha heller. Man har alltid för mycket prylar och det är ändå rätt skönt då man rensat ut och gjort sig av med sådant man inte längre använder. Smart och praktiskt med den där FB sidan där ni kan sälja lite prylar. Även om det inte är mycket pengar så är det skönt att det kommer till använding hos någon annan. Man tjänar en lite slant och slipper slänga. Ni är ju helt klart den hurtigaste och sportigaste familjen jag känner. Tror inte att det är så många som kvalar in i er liga och stiger upp kl 05 en söndag.
Strålande vackert vinterväder hos er. Jag har full förståelse för att man faktiskt inte sover bort hela dagen utan vill ut och njuta av sådant vackert vinterväder.
Kram!

Anonym sa...

Ja men eller HUR! 2013 känns sjukt lovande, det skriver jag gärna under på! KUL att du har flyt just nu, vad det än gäller =). Och visst ska man väl kunna springa i motlut ibland, är det inte häääärligt med utmanande träning så säg? =). Tycker Liisa är så himla duktig som orkar med så länge, själv hade jag kroknat efter 1,5 timmar i backen. KRAM Mimmi

Melting Pot sa...

Imponerande av både Liisa och Jonas att vara så ihärdiga med skidåkningen varje helg!

Rensa och röja brukar vara min paradgren, men just nu har det tagit stopp. Källaren är full av bra-att-ha-saker, och det känns som att minst hälften måste bort. Skulle behöva en sån där FB sida. Här fanns tills för några månader sedan en second-hand dit man kunde lämna allt. Det var perfekt. Nu har den flyttat och då ligger ligger allt användbart (som vi tröttnat på) bara här hemma i väntan på att forslas någon annanstans......

Kram

Annika sa...

Njaee...upp klockan 6 på helgen är inget jag strävar efter :-)
MEN om man ska åka skidor är det ju en helt annan sak.
Roligt.
KUL att Liisa gillar det så mkt.
DU, den bör bilen...vilken mardröm!
Smart FB-sida. Gillar.
OCH vad vackert med all snö!
Avis på den!
Kram!