lördag 12 januari 2013

Är jag trög eller?

Jag börjar undra om jag blivit trög. Det här är ju det året då jag fyller 50 och kanske det är det som gör det, dvs orsakar trögheten. Jag menar, det sprutar ju inte ut blogginlägg från mig precis. Det kommer något inlägg lite då och då. Typ som smygfisar. Fiutt. Fiutt. Knappt så de märks.

Läste bland annat Petras inlägg om digital detox och jag får nog skylla på det. Inte medvetet men undermedvetet. Fasiken vad filosofiskt det lät då! Men ni vet säkert vad jag menar. Ibland så måste man prioritera sin tid och då jag ägnar största delen av min arbetsdag vid datorn, så är det väl inte så konstigt om jag detoxar lite.

Det är lördag och jag har varit uppe före tuppen, så som en del sett på Instagram. Åt mitt första mellanmål halv åtta. Intressant? JA, för det var alltså ett MELLANMÅL halv åtta på morgonen! Då ska ni veta att frukosten intogs före fem! Jag fyller verkligen 50 i år. Hur fan kommer det att vara när jag är 60? Kommer jag att äta frukost miss-i-nassen då????

Jonas och Liisa har åkt till Butternut som vanligt och nu undrar kanske vän av ordning varför jag inte hänger på. Den finska attacken laddar på sitt sätt när det bär av till Jay Peak. Min laddning består av löpning, Zumba, Groove och lite boot camp. Det ni! Då jäklar ska de få se på attack!

Nu ska jag bläddra igenom lite recept. Nyttigheter. Jonas är på en sk diet. Schhhhh, säg inget att JAG sagt något, men det blev nån köttbulle för mycket i jul och innan det blir för mycket av det goda så vill han nu dra ned på en del gottigheter. Tror det blir något med fräs i, för det sägs att det ökar ämnesomsättningen. Låt mig tro det och låt mig säga det till Jonas också. Inga kloka ord nu om att det är en myt och bla bla bla. Bespara mig sådana kommentarer. Pliiiis.

Först ska jag iväg och zumba lite med Adam. Tänk om jag vore 30 år yngre...hjälp ytterligare ett tecken på att jag börjar bli gammal!!! Börjar jag förvandlas till en cougar????

Ja ni ser ju! Jag fotar MIG SJÄLV och lägger ut på Instagram och visar dagens outfit! Ja men hur jävla moget är DET då??? Suck.

4 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

100% Taina, det är det som är så härligt!!

Åldern är bara ett nummer. Jag stannade någonstans under vägen och vet inte hur jag borde vara men det känns som jag inte är där. Make sense?!

Det blir bra när det blir målat som min pappa brukar säga ;)

Kramkram

Desiree sa...

Jag håller med Lotta, ålder är bara ett nummer. Du har en ung själ och det är det som räknas. You look good and you are still going strong :-)
Kram!

Desiree sa...

Jag håller med Lotta, ålder är bara ett nummer. Du har en ung själ och det är det som räknas. You look good and you are still going strong :-)
Kram!

Annika sa...

Japp, bara ett nummer.
Du är skitsnygg.
OCH varför inte hålla på med lite dagens i form av instabilder. HAHA!
Stor kram!