söndag 10 juni 2012

Om en vecka

Japp, om en vecka står jag på svensk mark. Det gör vi alla. Jonas är på väg just nu medan Liisa och jag håller ställningarna här hemma och tar emot Albert, som kommer nu på torsdag. Så alla inbrottstjuvar göre sig icke besvär att komma till oss då stora stygga Albert är här och så har han ju sällskap av den läskiga hunden Dino. Just det, sedan kommer ju flickvännen också. Flickvännen jag inte träffat än. Spännande värre.

När jag landar på ARN så kommer Jonas att ta hand om Liisa medan jag fortsätter mot Göteborg för jobb. Den 25 ska vi på ambassaden. IGEN! Jag VET! Say no more. Det är bara att inställa sig där, se till att dra på värsta pepsodensmilet och slänga lite med håret så ska det nog gå bra.

Om allt går som jag vill ska det bli en snabbvisit till Finland för att hälsa på pappa också. Bara jag kommer igenom den där förbaskade bokningssidan för Eurobonusmedlemmar och använda mina points!! Tillbringade x antal timmar och fann mig själv chatta med en IDIOT. Ja, jag vet att det inte är en riktig människa, men ändå! Hon fick många namn av mig!! Ju mer jag skrev desto mer irriterad blev jag för hon svarade med "Try again". Jävla idiot!

Söndag kväll och jag är urlakad. På energi. Det här med att ta det lugnt tycks inte existera i det här huset. För det första så vaknar vi före 6 på morgonen. En söndag! Dricker kaffe som två jävla pensionärer och diskuterar om rabatter. Ja men ni hör ju! För att inte ta kvällen igår då vi var barnfria eftersom Liisa var på kalas och därefter sleep over. Vi skulle ut och äta och ha kul. Vi kom inte ens utanför Simpan. Bestämde oss för att ta en lokal restaurang för att sedan åka hem och ta en långprommis med Dino och sedan avsluta med kaffe och cheese cake. Vad är det för varning på det??? Hade det varit vanliga Taina och Jonas, så hade det blivit Hartford och sedan svängt våra lurviga någonstans. Måste vara huset. Inte åldern.



Liisa med sina vänner efter deras dansuppvisning.


Flickorna ägnade någon timme till att rita ett stort födelsedagskort och for därefter till ett sk American Doll Kalas som började klockan 18 och slutade 9 morgonen därpå.


Vår servitris som hade fake glasögon, dvs inget glas. Jag var tvungen att fråga och så plötsligt pekade hon med fingret på ögat och sa att de var bra nu i pollensäsonger. Öh?


Maten var det inget fel på!


Men däremot mitt huvud som ser enorm ut på bilden. Som en jävla Marsian! Nästa gång ska jag INTE luta mig framåt. Till och med näsan blev som en karikatyrnäsa. Eller ser jag ut så där? Vattenskalle med bautanäsa?

Här sitter en pensionär och ser lite skrämd ut. Det var väl min marsianskalle som skrämde slag på honom.

Ja här sitter Marsianen och trycker i sig cheese cake. Vi köpte två men bestämde oss för att dela på en. Precis som pensionärer gör! Gaah! Vad är det för FEL på oss???

Det är lika bra att börja knyppla.

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Ni är i gott sällskap ;)

Lite längre än Fairfield kom vi iofs igår...hehe. Inte varje dag jag får med mig maken på en 12-timmars, men igår blev det så. Gissa vems om snarkade på soffan när vi kom hem. Jo, jag!!!

EB, fasiken borde kolla mina poäng. Jag har inte ens haft hyfs att hålla koll på det. Tack för att du påminde mig!

KUL att Albert kommer med flickvän och allt. De små liven som växer upp och blir vuxna så snabbt. Min son är på Rhodos och jag är skitnervös!

Härligt med semester Taina. Ni kommer igång då....de där svenska och finska sommarnätterna är oemotståndliga ;)

Kul att få garva lite så här söndagskvällen. Det tackar vi Fru Olsson för!

Kramkram

Camilla sa...

Maten såg ju helt fantastiskt god ut. Nu blev jag minsann hungrig också.

Klart att ingen vågar närma sig ert hus, ni har ju en blodtörstig best. Tänker på alla frågor om Dino av den där försäkringstypen innan ni flyttade in .

Hoppas ni hade trevligt trots avsaknad av dans och fullt partymood. Lite pensiovarning är det allt;)

Kram

Desiree sa...

Vilken middag. Ser otroligt gott och fräscht ut. Tycker inte alls att ni kvalar in som pansionärer. Er två är det ju alltid full rulle på. Ibland kan det vara rätt skönt att bara ta en kväll ute så som ni gjorde utan att behöva planera in en massa eller åka allt för långt bort.
Hoppas det ordnar sig med eurobonus poängen. Vilket jävla svar, try again liksom som om du inte redan hade gjort det hundra gånger redan. Åh vad kul att Albert kommer. Hinner du träffa nya flickvännen innan ni sticker iväg mot Sverige. Jag hoppas ni får en skön tid här. Det är väldigt vackert och grön med lite blandat väder men ganska ok för det mesta. Håller tummarna för att det också ordnar sig med allt på ambassaden.

Kram!

Annika sa...

Jättegod middag, mums!!
Jobbigt med EB. Sånt där ska liksom bara FLYTA på. Man har ingen lust att det ska haka upp sig.
Om exakt två veckor är jag på ARN.
OJ vad jag är trött på skolan nu. Alla slutprov som de har denna vecka. Crazy!
Ska bli så skönt med sommarlov!
Kram!

Melting Pot sa...

Du är såå ROLIG! Skrattar gott åt de där pensionärstakterna:)(som jag iof inte tycker var så värst farliga alls....)
Lycka till på Ambassaden och om du nu har någon minut över i Göteborg så vet du var jag finns!
Stor Kram & stressa inte ihjäl dig. L

Melting Pot sa...

Ormskinnet var superäckligt btw. Urk.