torsdag 14 juni 2012

Lite svammel

Värk lite här och där. Brukar bli så när jag far runt som en tok för att hinna med allt. Men på ett sätt gör det inte så mycket. Gillar ju när det händer saker. Som tur var lyckades jag säga ordet nej igår när en av mina vänner undrade om jag kunde ta hand om hennes tvillingar i några timmar. Det GÅR bara inte. Idag slutar Liisa tidigt och listan över allt som ska hinnas med är fortfarande väldigt lång.

Vad ska vi göra då? Jo det blir frissan, fota (till ambassadbesöket), fixa presenter, träna (både jag och Liisa), middag med fotbollslaget och coacherna, jobba, städa, fixa nya listor till Albert nu när han ska bo här och ta hand om huset i ett par veckor. Just det, Albert med flickvän kommer sent ikväll!! Jihaaa vad roligt. De har hyrbil från JFK. Glidare där, men det går inga tåg när de anländer.

Imorgon är det alltså skolavslutning. Inte med pompa och ståt. Det är mer som en vanlig skoldag med undantaget att de slutar vid lunch. Liisa vill bli hämtad och då ska Albert vara med, för hon vill visa sina klasskompisar att hon har en STOR storebror, som bor i Sweden!

Nu blir det en kopp kaffe till. Ha en underbar dag. Det ska jag och jag SKA andas emellanåt, WROOOOM!

EN sak till, såg just detta på FB med texten "Off to NYC and CT we go":

Dricker de bubbel, bara så där? Hm har sonen fått lite dyra vanor? Duger inte mjölk längre...

5 kommentarer:

Annika sa...

JA; klart Liisa vill ha med sin storebror på avslutningen (även om det inte är mkt till avslutning, men iaf).
Du har fullt upp som ALLTID.
När är det ni drar mot sve och fin?
KRAMAR!!

Taina sa...

Annika
Vi drar på LÖRDAG!!!! Sååååååååå mycket innan men det är så det ska vara, eller hur?

Kram kram

Desiree sa...

Full fart. Beundrar dig som både orkar och klarar av att hålla sådan takt. Men vad kul att Albert kommer ikväll. Jättekul för både dig och Liisa. Hoppas ni får en jättetrevlig kväll och morgondag och hinner med lite umgänge innan du och Liisa tar planet i andra riktningen.
Kram!
Beundrar dig som hinner blogga mitt i allt annat också.:-)

Marianne sa...

Haha, ja jag fattar inte hur du hinner allt! Det är nog bra för dig att flyga lite ibland, för då kan du i alla fall inte springa runt och göra tusen saker : )

KUL att Albert kommer! Med flicka! Har du träffat henne förut?

KRAM och lycka med allt!

Charlie sa ... sa...

Jag har ont i ryggen ,tror det är stress!! Och så tappade jag en hel flarra vin på köksgolvet för typ en halvtimme sedan. Det var inte direkt vad någon kände att ta tag i.

Du får koppla av på flyget!


Kul att Albert kommer - bingo att han kan ta hand om huset!

KRAM!