torsdag 7 juni 2012

Author's Tea Day

Liisa räknar ned. Snart är det ju sommarlov! Endast 7 skoldagar kvar och det verkar som om Mrs. F har lugnat ned sig vad gäller läxor. Annars är hon ganska bra på att dela ut det trots att de är bara andra klassare.

Igår var det dags för den årliga Author's Tea Day då barnen läser högt inför klassen och föräldrar. De drillas tidigt att "uppträda" inför publik, vilket jag tycker är kanonbra! Barnen var fnittriga och ivriga. Ingen nervositet märktes av.

Så här såg det ut:



 Och ett litet smakprov:

5 kommentarer:

Annika sa...

ÅÅÅ Author's Tea hade karolina också i de tidiga klasserna i ES.
DE var så duktiga, och jag minns hur stolt jag var.
Roligt att ni också har det!
GULLIG liten film! Liisa läser så högt och tydligt!
Snart slutat skolan, skönt va!!!
DET tycker jag!!
Kramar!!

kalaslotta i usa sa...

Gullunge...man kan se att hon har spring i benen!

Vi har Author´s Tea nästa vecka, ska bli kul att se hur det går för Franca!

Hoppas du har tid med en löparrunda idag, vädret är (iallafall här) helt perfekt!!! Jag kör en tretimmars tennis som sig bör på torsdagar!

Kramen

Saltistjejen sa...

Åååååå så bra hon läser! och att de inte är mer nervösa ändå! S härligt. Ella ska snart ha "uppträdande" på dagis. varje år har pre-schoolklasserna sång och dansframträdande på den årlia Arts festival där oc hon är redan nervös inför det och pratar mycket om det. Att de ska stå på en "stage" och att vi ska komma och titta. Och att hon inte vill för hon är lite rädd och tycker inte om att andra ska titta på henne.... Hahaha! Jag hoppas det ska gå bra men vet att hon är rätt blyg så det ska bli lite intressant att se hur det hela går. men de kommer ju vara på scenen tillsammans hela klassen och med både sin musik- och sin danslärare. Så jag hoppas att hon ska tycka det är lite kul också och inte enbart läskigt. ;-)
KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Liisa är sååå duktig. Å vad hon kan. Jag är impad (som alltid. Vad fint att du filmade!

Superbra att träna att prata och läsa inför klassen och föräldrar. Jag är pirrig forfarande när jag ska prata inför många.

Kramkram

alegni sa...

liisa är en naturbegåvning, det syns klart och tydligt!!
KRAM