tisdag 12 juni 2012

Ett jäkla zoo?

Kan någon tala om för mig var Tidsbanken finns någonstans. Skiter i den vanliga bankomaten som spottar ut pengar. Jag vill att den spottar ut timmar och minuter istället. Gaah! Jag MÅSTE bli bättre på att planera min tid. Som igår till exempel. Efter jobbet skulle jag ha tagit itu med massor av ärenden innan vi drar på lördag. Vet ni vad jag gjorde? Rensade rabatter. Precis. Och inte vilken rabatt som helst utan "ett område" som knappt syns och som jag verkligen skulle kunna ha gjort vid ett senare tillfälle. Men på något sätt så droooogs jag till trädgårdshandskarna och så stod jag på alla fyra med arselet i vädret.

När jag är ute i trädgården blir jag lite fundersam över om jag flyttat till ett zoo. Det kryllar av djur på och runt vår tomt! Både stora som små. Vissa kan jag leva med men vissa gillar jag INTE! Stora, feta spindlar och ormar hör inte till favoriterna. Jag kan ta chipmunks och svartbjörnarna, men de där krälande tingen får gärna dra dit pepparn växer!!!!

Som ett exempel på zoo kan jag berätta när jag klev ut på trappan och Liisa vrålade om att Någon lämnat sina gamla kläder där. Lite nyfiken på om grannen varit på pickalurven och gått fel, sprang jag fram för att kolla och vad fick jag se? ORMSKINN! Liisa svängde den fram och tillbaka mitt i nyllet på mig. Gillade INTE och sprang som en tok och såg nog ut som Kevin i Ensam Hemma filmen och skrek så jag blev blå i ansiktet!!


Hm, varför sitter Dino och gnäller och glor in i hörnet?


Går lite närmare och konstaterar att han har fått nos på något.


Nä du Dino, det där är Liisas låda och dina leksaker ligger INTE där!


Öppnar och vad får jag se? GAAAAH!!!!


 Kollar lite närmare och ser att den är död. Stendöd.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Usch vad obehagligt med ormen. Du får nog ta dit antisimex eller något liknande. Jag minns då vi bodde i Nicaragua, då hittade jag ett sådant där ormskin bakom spegeln i hallen. Mamma blev helt skrämd från vettet.
Hi hi känner igen det där när man blir lite obsessed med trädgården och vill se till att man minsann ska ha lika fint som grannarna. Vi hade ju stora tallar som barrade så in i norden. Det var alltid barr överallt som jag skulle kratta bort. Jag blev kallad The mad raking woman efter ett tag ;-)

PS om du hittar tidsbankomaten så vill jag också passa på att gå dit och göra ett uttag eller några stycken ;-)
Kram!

alegni sa...

yikes, det där ormskinnet skulle jag inte klara av att ha i huset... uuuh.
KRAM

Marianne sa...

Heeej Taina! Har ni alltså flyttat nu? Jag vet ju ingenting längre ... Men vad läskigt med alla ormar och sånt! Vad är det för björnar? Svartbjörnar? Är inte de stora och farliga? Din dotter verkar inte rädd i alla fall!

KRAM!

Charlie sa ... sa...

OMG....

Ingen liten en heller.

Kolla upp det där. SImpan som verkar så lugnt och fridfullt...rena djungeln ju ;)

KRAM!