onsdag 2 februari 2011

Utmaning

Jahapp, då har jag blivit utmanad av KalasLotta. Hon nämner något om ett sällskapsspel, Tjejmiddag. Jag kan ana vad det går ut på. Du sitter där med ett gäng tjejer och pladdrar som vanligt. Ena glaset efter det andra slinker ner. De sofistikerade tjejerna har slutat bry sig om hur de ser ut eller hur de låter. Öronen vidgas och ställer in sig på rätt frekvens. Ljudvolymen ökar och skrattet har förvandlats från fniss till asgarv och tjoaropen intensifieras. I've been there. Och alla vill veta ALLT!

De här frågorna är alltså besvarade INNAN middagen ens ha kommit igång, utan dryck och utan en atmosfär av kvinnor höga på nyfikenhet.


Finns det något killnamn som du tycker är så trist och fult att du skulle skämmas för hans namn om han var din kille?

Gert-Sture! Kommer så väl ihåg det namnet på en fd arbetskamrat. Berättade för honom att det var tur att han inte bodde i Holland för där skulle det ha uttalats Stjärt-Schture! Och vem fan vill ha en pojkvän som heter SÅ??? Hahahahaha! (F´låt Gert-Sture ifall du nu läser detta...)

Om du fick välja ett enda av dina ex att tillbringa ytterligare en natt tillsammans med, vem skulle du då välja?

Får jag skicka personen till Tjottahejti den natten eller? Jaha, då vet jag PRECIS vem det skulle vara :D

Finns det någon dialekt som du tycker är så ful och osexig att du skulle ha svårt för att inleda ett förhållande med en kille med denna dialekt?

Malax-dialekten. För det första fattar jag inte vad de säger och för det andra vad är det för ide att hänga med någon som låter som en marsian.

Om du var tvungen att välja mellan att aldrig mer i ditt liv få använda någon typ utav smink eller att aldrig mer få läsa en bok, vad skulle du då välja?

Bok, smink, bok, smink. Äh jag väljer väl smink då och hoppas gubben inte lämnar mig för DÅ ligger jag illa till!

Om du var sommarpratare i P1 och skulle berätta en lustig historia hämtad ur ditt liv, vad skulle du då berätta?

När jag i min enfald fick för mig att alla tyckte jag var snygg eftersom de stirrade så på mig. Anledningen var att jag hade ett långt toapapper hängandes efter mig när jag gick fram och tillbaka på en campingplats i Finland. Jag gick inte bara en gång utan flera ggr för att det kändes så bra när alla tittade. Tills jag såg kompisarna...

Om du inte får nämna en kändis, vem är då världens snyggaste kille?

Här ska man ju säga sin man eller hur? Då säger vi så. Punkt.

Vet du vad din mormors mamma och din farmors mamma jobbade med?

Japp, de jobbade med att ta hand om sina familjer. Har för mig att farmors mamma gästspelade på en bomullsfabrik ett tag.

Skulle du våga sätta 100.000 kronor på att du utifrån ett klassfoto kan nämna både för och efternamn på alla klasskompisar från mellanstadiet?

Näää. Men om jag får några minuter på mig, kan vi ta om frågan då?

Nämn något som du gjort och ser tillbaka på och tänker ”Hur kunde jag vara så jävla dum!?”?

Jag hade en hyrbil och skulle tanka. Per automatik körde jag mot pumpen som om tanklocket skulle sitta på samma sida som på min privata bil. Klev ut och märkte att locket satt visst på andra sidan och slangjäveln var för kort där jag stod och ryckte i den. Några intressenter satt och tittade på. Såklart. Jag satta mig i bilen, startade bilen och körde RUNT pumpen med tanklocket fortfarande på fel sida. Klev ur och vrålade "Men vem fan har flyttat på tanklocket?"Ett par killar i bilen bredvid höll givetvis på att dö...

Finns det något yrke som nästan automatiskt gör även den torraste kille lite mer spännande och intressant?

Massör? Då får jag ju blunda ;)

Villa, hund och Volvo eller lägenhet i city, utekvällar och cykel. Vilket tror du stämmer bäst överens på ditt liv om fem år?

Det sistnämnda...

Om alla dina tidigare pojkvänner skulle sätta sig i ett rum och komma överens om din absolut sämsta egenskap, vad tror du då dom skulle komma fram till?

Min envishet. "Bevisa motsatsen innan jag ger mig" är mitt motto.

Om du var tvungen att byta hem med någon av dina tjejkompisar, vems hem skulle du då föredra?

Ing-Maries såklart! Wow, wow vilken smak hon har den kvinnan!

Vad är det absolut konstigaste stället du har varit tvungen att kissa på?

Bland vinrankorna under Medocmaraton. Ing-Marie gjorde nr 2 hon. Jag undviker Medocviner idag ;)

Vem av tjejerna i rummet skulle med störst sannolikhet kunna tänkas bli statsminister?

Liisa såklart! Hon har de rätta takterna redan...

17 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Taina
Brukar börja dagen med att läsa din blog. Idag fick jag skratta ordentligt. Jag får bilder framför ögonen.:)
Men är du envis??? ;)
Tack för att du förgyller dagen med dina ord.
kram/Pia

Desiree sa...

Vad kul att få läsa dina svar på denna lista. Jag såg listan hos Kalaslotta och tyckte den var kul. Gert-Sture, du milde finns det någon stackare som fått ett sådant namn. Ha ha ja det tar nog priset helt klart på namn som är fult. Nu kommer jag gå och fnissa åt det hela dagen känner jag :-)
Kram!

Petchie75 sa...

Ha ha ha, roliga frågor och svar!! Jag har också gjort samma som ing-marie när jag var ute och sprang en gång - i ett schweiziskt skogsparti dock. Måste man så måste man :D
Gert-Sture, ha ha, HUR tänkte hans föräldrar?? Fyra av min mammas kusiner (alla pojkar) har så konstiga dubbelnamn att inte ens min mormor kunde komma ihåg de olika kombinationerna...
Kram

Taina sa...

Pia:
Godmorgon! Vad kul att kunna förgylla din dag med en enkel blogg! Envis? Liiiite så :)

Kram

Desiree:
Jag trodde först att han skojade när han presenterade sig själv. Frågade flera ggr om han inte hade ett smeknamn, men icke. Med åren lärde jag mig säga hans namn men jag vande mig aldrig vid det. Kändes konstigt att bara uttala det. Får jag utmana dig i att fylla i samma lista? Jag glömde föra vidare till tre nya.

Kram!

Petra:
Ja vad gör man när nöden faller på? Men du skulle ha sett hur det såg ut för det var massor av maratonlöpare som satt sig bland vinrankor för att kissa under loppet.
Dubbelnamn kan vara ok men just den här kombinationen är nog det märkligaste jag har hört.

KRAM

alegni sa...

vilken festlig lista, taina! och nä, jag tänker inte knycka den av dig ;)
malaxdialekten kan jag också tänka mig att jag kunde ha svarat för några år sedan, men efter att sonen hade en flickvän därifrån i nästan två års tid lärde jag mig att förstå vad hon sade och tycka att den till och med lät lite trevlig. mellan varven ;)
snöiga hälsningar från malax grannkommun!
kram

Annika sa...

Malaxdialekten...Då ska du komma till Närpes, där skulle du fatta ännu mindre :-)
GARVAR!!
KUL svar på den här lite lustiga listan.
Gert-Sture!! Stackars sate.
Eggbert vet jag en kille som heter , det är i samma klass.
KUL med kisseriet och nummer 2, haha!!
You're LOVELY!!!
KRAM!!!!

Mrs Clapper sa...

Hahaha! Åh vilka roliga frågor och framför allt svar :D

Ingmarie sa...

haha! Fan vad du är rolig! Du skulle LÄTT platsa i något av de här programmen som kräver rappa, kluriga och roliga svar! För du har väl svarat BLIXTsnabbt utan att ens fundera på alla de här ovan? :-O

Lia sa...

Moahahahahaha!, den här listan tror jag att jag vill låna, även om jag inte blivit utmanad, för oj så kul den var!
Det där med tanklocket har jag och mamma också lyckats med....hon satt vid ratten och jag satt på passagerarsidan och TJÖT som en hyena av skratt!!! :D

Sporty Spice sa...

Kul. Fast jag tycker frågorna verkar tagna ur ett spel för högstadietjejer. Eller så är jag helt enkelt för nykter för att tycka att de var roliga. =)

Taina sa...

Ingela:
Det skulle vara intressant att se dina svar dock...

Jasså, man kan vänja sig vid malaxdialekten? Det skulle ta miljoner år för mig.

Mer snö är i antågande...här skulle du säkert vilja vara nu ;)

Kram

Annika:
Eggbert???? Du SKÄMTAR!!! HAHAHAHAHAHA! Då hade jag dött om någon presenterat sig med det namnet. Dött!

Jag vet hur Närpesdialekten låter och det är ju ett eget språk så jag vet inte om det kan klassas som dialekt, hehehe.

KRAMAR!

Mrs Clapper:
Tackar! Prova den du med vet jag ;)

ingmarie:
Man får absolut INTE tänka när man svara på den här typen av frågor! De kräver ju inte någon större eftertänksamhet heller. Prova får du se!

Kram

Lia:
Hur DUM får man vara egentligen när man tankar??? DÅ kände jag mig urdum men efteråt har jag ju skrattat åt det.

Ta listan du med! Jag utmanade ingen utan det är öppet för alla.

KRAM

Petra:
Hahahahaha! Jag skrattar åt din inledning. Kul. Det var en löjlig lista och det var väl det som gjorde det hela lite kul. Men jag tror det är tokroligt när man är ett gäng tjejer i mogen ålder och som får "leka" högstadiebrudar. Flamsa till det så där. DET kan jag tycka är kul ibland...

Marre sa...

Ha, ha! Bäst i dag! Speciellt den om din tankning, hur många är det inte som gjort så där! Mitt rekord är fyra varv....

Unknown sa...

Hahahahaha ... kuliga svar!
Trevlig helg!
u.

Taina sa...

Marre:
FYRA varv???? Hahahahaha!!!

lilla u:
Tackar!

Hoppas du får en bra helg, du med!

Anna, Fair and True sa...

Kul läsning! Skrattade åt tankhistorien :) Angående kissning kom jag att tänka på brittiskan Paula som springer maraton (tänker att du nog känner till henne) som stannade och gick ner i halvspagat under ett lopp och alla undrade vad gör hon?? Kissade var svaret. Sedan sprang hon igen :)

Taina sa...

Anna:
Yes! Och det finns ju de som gjort nr 2 under ett maratonlopp också. Inte jag men en man som stoppade ner handen där bak, tog fram näven och slängde iväg en bajsklump!!! Det du!

Anna, Fair and True sa...

Oj! Det har nog inte ens Paula gjort" :)