söndag 18 augusti 2019

Utflykt Bestemors

En dag då vi tänkte göra en utflykt till gulliga Mystic, CT, och strosa runt ja men DÅ bestämmer sig någon att hälla en hink med vatten över oss! Eller miljoner hinkar rättare sagt! Enligt vädergudarna kunde det bli regn på sina ställen i Connecticut och jag är övertygad om att de satt där uppe och spanade var Olssons var på väg. Där och då bestämde de sig för att samla allt regn just över Mystic!

Jag har inget emot sommarregn. Om det tar slut någon gång vill säga, men det här tog priset. Vi hann parkera, gå till restaurangen och beställa vår lunch. Lagom till maten kom in började det regna och nu snackar vi inga smådroppar utan ÖSREGN! Vi som skulle sitta där, njuta av vår lunch och se ut över Mystic River, blev gisslan på det här stället i ett par timmar och glo in i ett vattenfall!

Det blev inget strosande i lilla mysiga Mystic utan vi tog bilen och körde till Bestemors, en butik som säljer skandinaviska prylar. Men såååå fint och mysigt det var. Det ligger i Olde Mistic Village, som jag gärna åker tillbaka till. Bara om de där med vattenhinkarna har dragit så långt pepparn växer!

Hon pekar visst på något som finns där längre bort

Ser du nu mamma?

Yay!

Om det bara varit bättre väder hade jag gärna gått omkring och njutit av den lilla "gem"



3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Syndafloden?
Men ni fick ju i alla fall träffa Bestemors, inget dåligt ställe alls ser det ut som.
Hoppas att hinkhällarna har dragit sig tillbaka nu, med eventuella sendrag i armarna. Måtta på allt.
Ha det gott Overthere! Inte vått, utan gott!

Susjos sa...

Här spöregnar det också nu, och ska väl hålla på så hela natten! Så det blev inget besök till Vitabergsparken som vi tänkt ikväll.
De sista semesterveckorna som jag haft har det inte varit mycket sol inte, och jobbigt med beslutet om att låta Maja få tassa vidare...
Tack för omtanken i min blogg ♥
Ha det gott nu!

Taina sa...

Pettas
Hahahaha, ja vi fick ju träffa Bestemors och det är verkligen ett ställe jag kommer att åka tillbaka till. For sure! Nu är det sol och varmt igen. Nästan liiiite för varmt som det brukar vara i augusti.
Ha det gott du med!

Susjos
Det blev ingen repris på förra sommarens väder i Sverige. Regn behöver vi ju men det får gott gärna regna på nätterna tycker jag. Lilla Maja då. Hon tassar nog på molnen nu...