fredag 16 augusti 2019

Så vad händer nu då

Vi lunkar på. Vardagen har kommit för vissa av oss och varför jag säger vissa, är för att skolorna har inte kommit igång än. Vad betyder det då? Jo att vi har en zombie här hemma. Zombie och zombie är kanske fel att kalla henne, men att hon har sina egna mat- och sovtider är ett faktum! Idag ska jag dock dra upp henne tidigt eftersom vi har städdag idag (varannan fredag kommer Alysha) och då kan hon ju inte ligga och dra i sängen precis, ja om hon inte vill bli ner- och inbäddad i sin egen säng dårå!

Värmen här fortsätter och i nästa vecka pratas det om en eventuell heat wave. Ugh! Jag tycker det är såååå jobbigt för med det kommer ju fukten. Luftfuktigheten alltså! Blir väl en tur med den där skruttiga och fula bassbåten.

I alla fall så har jag kommit igång med träningen igen. Känner mig piggare trots att ingen diagnos av vad som händer i min tokiga kropp har givits. Det här med att gallblåsan inte har någon funktion tror jag är bara skitsnack! Som ni vet så togs ju min bort för ett antal år sedan och då förklarades det att det kommer inte att göra någon skillnad. Men riktigt så är det ju inte...den var ju en sk lagringsplats för en massa restprodukter och fett. Och finns inte det utrymmet kvar, skickas restprodukterna ut i ditt blodomlopp. Allt detta går ju att undvika om du äter clean och inte har mediciner, stress och virus som spökar. Jag har ju aldrig varit en storätare, men det jag äter måste vara super-clean. Nu har i alla fall medicineringen också anpassats.

På tal om hälsan så var vi på physical exam med Liisa (zombien) igår. Allt ser bra ut men hon måste tyvärr gå till en kardiolog! Detta för att jag har kardiomyopati plus att Bella har det också, så nu vill de försäkra sig om att Liisa inte har det. Alltid något.

Det blir nog bra.

Lite random bilder.


Det här gillar jag, Connecticut floden och vår eggen lilla ö. Bassbåten är bra att ha ibland, trots att den är ful.


Som sagt, träningen är igång och här kan man väl se en liten knöl, eller?

Ophelia älskar IKEA-kassar! Japp och det skarpa ögat kan se bh på tork i bakgrunden. Orka retuschera bilder...

Och vad spanar du på Dino?

Aaah, Dino spanar in kolibrin!

Liisa och jag en vanlig dag...

Inga kommentarer: