onsdag 10 april 2019

Mormor

Tänk att JAG ska bli mormor. En del frågar mig om jag känner mig gammal, men min mamma var bara 33 år när hon blev mormor, så jag känner mig absolut inte gammal! Det är väl dags nu, liksom.

När jag var till Sverige i mars, passade jag på att åka en sväng till Bella och Victor innan mitt möte i Trollhättan. Vi hade en sådan mysig helg. En av kvällarna "firade" vi Mello hos Bella's gudmor, Bellas svärmor och min bästa väninna. Japp, allt i ett.

Vi åt gott, shoppade lite och tog långa promenader med hundarna. Vill så vara nära Bella nu när hon går igenom detta. Det är inte helt utan komplikationer då hon är Rh-minus. Det ska tas prover och följas upp. Lite osäker på vad det exakt innebär, men det är visst lite saker som måste övervakas.

Annars mår Bella riktigt bra. Hon äter och dricker rätt. Hon rör på sig varenda dag och jobbar/pluggar i lagom takt.

Mys med en av hundarna

Lunch på stan med denna fina tjej

Mellomiddag

La Familia!
Bästa väninnan sedan 37 år sedan. Snart mormor och farmor!

Spexa kan vi!
Saknar dig redan Bella.
Efter Gävlebesöket bar det iväg till Trollhättan på jobb:

Tränar varje morgon på mina tjänsteresor och är man så dum som jag och bara tar med sig ett set av gymkläder, så får man lukta kattpiss!

Som tur är, har jag andra vanliga kläder som är rena. Jag vet, ser ut som en präst...och det är inte mitt yrke.

6 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag minns när jag fick veta att jag skulle bli mormor första gången. Femtio år var jag då. Vilken märklig känsla det var. Det tog ett tag innan polletten föll och det gjorde den mitt i en föreläsning jag arrangerade. De som var där måste ha trott att jag hade blivit nipprig för där satt jag och bara log och log och log.
Så underbart att era barn, din bästa väninnas och din, har blivit ett par och nu ska få barn. Toppen! Lycka till med bebisen som är på kommande. Vilken mormor och farmor den får! Wow.

Visst skulle du kunna vara präst! En jordnära och bra!

eastcoastmom sa...

Det låter jätteroligt att bli moror! Men själv har jag ingen brådska...

Christina sa...

Lyckan att få bli mormor är enorm! Stort grattis till dig! Jag har ju också mina barn och barnbarn i Sverige så det blir mycket Skype och Facetime. Sigrid 5 och Selma 2 tycker det är helt normalt att ha mormor och morfar i paddan/telefonen. Och när vi väl ses är det precis som vi träffats nyss. Och det har vi ju, bara genom cyberrymden! Så härligt, du har massor av roligt att se fram emot! Och din mamma blev mormor när hon var 33????? Wow!
Kram och grattis!!!

Annika sa...

Underbart Taina.
Kan förstå att det känns förunderligt härligt. För mig lär det nog dröja.
Men tänk att din mamma var 33 för hon fick titeln!!! OTROLIGT!!! WOW.
Du blir snyggaste mormorn i stan!
Kramar från mig!!

Malin sa...

Härligt att du skall bli mormor. I min familj så har alla fått barn 'sent' så mor/far föräldrar har varit 'gamla'. Svårt att vara så långt borta och det är nog min mammas stora sorg att de inte varit så mycket med mina barn som de velat. Dock har de förmånen att vara med mina brorsbarn som är mycket yngre. Det man åker dit på är ju att semestern går till Sverige som sagt. Men du kan ju ha turen att resa lite extra i jobbet. Hoppas allt går bra med graviditeten.

Maria sa...

Jätte bra blogg! Tack så mycket :)