torsdag 14 februari 2019

Valentindagen, Alla Härtans Dag eller Vändagen...

...det är frågan. Vad kallas det för egentligen? Vi som bor här i USA kommer inte undan att det kallas för Valentine's Day och det kryllar av hjärtan, chokladaskar, bubbel och sprängfyllda restauranger. Lite hysteri om jag får säga det själv. Men gillar't ändå. Vi bör fira mer av allt här i världen. Kanske inte kööööpa så mycket, men uppmärksamma på annat sätt. God frukost, snällare, ge komplimanger och sånt ni vet.

I Finland kallas det för Vändagen och vet ni att det började inte uppmärksammas förrän på mitten av 80-talet, typ 20 år efter USA. Det är i alla fall någon form av årsdag då St Valentine dog, typ 270 år efter Kristus. Undrar om han sprang omkring och delade ut rosor och choklad eller sköt han bara amors pilar hejvilt?

I alla fall så har en viss person i den här familjen en önskan denna dag och det är mina hjärtformade små pannkakor till frukost. Det är liksom ett MÅSTE. Tur att jag inte var ute och reste för det var precis vad hon fick imorse!

Så Happy Valentine's Day eller Kram på Vändagen alla miljoner läsare!


Som tur är, har jag en hjärtstekpanna, eller vad det nu heter, så jag slipper vara konstnär och klippa ut pannkakshjärtan.


Voila!


2 kommentarer:

Christina sa...

Vilka fina pannkakor! Det skulle jag också vilja ha i dag! Och glad Vändag, vilket fint namn!!!
Kram från PA

Taina sa...

Christina,
Tack snälla! Kom hit så gör jag åt dig med!
Kram kram