tisdag 24 juli 2018

Spännande

Imorgon blir det spännande. Då får vi se om en affär gått i lås. Nog för att vi har semester, men ibland gör vi affärer, speciellt en regnig dag som denna. Morgonen var fin men sedan kom det efterlängtade regnet. Som jag personligen kunde ha varit utan så här på min enda lediga vecka...grrrr. Men nu ska jag inte vara så egoistisk. Det behövs regn här.

Imorgon onsdag har vi blivit bjudna till grannarna här på ön. Vi har ju lärt känna dem lite med tanke på alla år som vi varit här och nu ville de att vi skulle komma över på en "cocktail". Hoppas det inte innebär långklänning och sånt. Jag har ju bara semester-och stugkläder med mig.

Imorse blev det en springtur igen. Och vilken jävla tur då. Det kändes som att springa genom en regnskog och benen var liksom inte med mig. Startade lite "hoppandes" då jag tyckte (eller tänkte) att benen är ju utvilade så de bör vara lekfulla och fjäderlätta. Men fasiken heller. Efter ett tag då jag försökte inbilla mig att det ÄR kul med träning, benen är lekfulla, så gjorde sig varenda cell i kroppen sig påminda. De små jävlarna introducerade sig och frågade om det var jobbigt, tungt, tråkigt! Tacka fan för det! En av backarna fixade jag inte hela vägen upp och gick en bit då pulsen gick upp för mycket. När jag sedan började springa igen ger jag mig fan på att det dök upp en till backe som inte var där tidigare! Det måste bli en skärpning på min löpning! Vill ju klara av en mara igen. Och det utan att pulsen går upp, för det får den ju inte göra pga hjärtat.

Jonas har precis tagit dagens första dopp

Även denna lilla jävla badar med oss! Jag vet! Dessa vattenormar dyker till och med!

En vanlig syn här

Liisa och jag ute med trampbåten


Jag vet, det börjar likna en kalkon där under hakan...

Fiskarn'



Min joggingväg och Dead End var precis hur jag kände det!

Dagens lunch på en Diner. Not the healthiest food on earth.

De söker personal. Nyktra sådana...

Vår tjej som kände sig liiiite bättre idag.

Inga kommentarer: