onsdag 1 juli 2015

Liten uppdatering

Ja men nu är det väl över? Skulle tro det. Inatt har hon sovit gott och snarkat så högt så jag trodde det stod en elefant i sovrummet. Ja, jag skickade in Jonas i Liisas säng när hon blev sjuk. Han har fått ligga där med ugglor, ormar och så Olav såklart. Olav??? Ja! Snögubben från Frozen! Vad trodde ni?

Jo, så igår kom en till febertopp vid 4-tiden, men efter det har det varit relativt lugnt. Nu har nog den nya medicinen kickat in. Säger man så? Kickat in. Känner mig ibland som Victoria Silvstedt. Inte kroppsligt utan bara när det kommer konstiga uttryck. Liisa då, som tyckte något vat lite "ostigt" häromdagen (cheesy).

I alla fall så tror jag nu att vi har lyckats vända trenden. För nu är febern nere i 38.1. Så lågt har vi inte sett på en hel vecka!

På måndag blir det återbesök hos doktorn. Det tycker vi om. Dvs att de tar det på allvar. Många av mina vänner har aldrig varit med om så hög feber på sina barn och somliga av dem har helt enkelt "freakat" ut. Nu kom hon på besök igen. Viktoria alltså. Sorry.

Nu har jag inte tid att sitta här. Ska iväg till jobbet. En dag ska jag skriva om vad jag gör på jobbet utan att gå in på arbetsgivare och kollegor. Även om det skulle vara lite kul att skriva om. Kollegor alltså. Men så göööör man inte.

Ha det! Och förresten, "Hej juli"!

4 kommentarer:

Anna, Fair and True sa...

Skönt att det vänt! 41,3 är mycket! Läskigt. Tror våra barn har haft max 40,6 eller 40,7 men vi har fått ner det med febernedsättande och det har varit max något dygn eller två det varit så högt.

Krya på Liisa!

Susjos sa...

Håller tummarna för att det har vänt nu!!! kram

Gretas Gotland sa...

Skönt att det har vänt!

Annika sa...

Hoppas det vänt nu, men det har det nog!
Vilken PÄRS för er. Inte roligt.
Kramar!