torsdag 7 maj 2015

Det exploderar just nu

Holy shit vad fort det går! Jag hinner inte med att ta bilder ens och lägga ut förrän det har ändrats . Tog lite bilder förra helgen och det ser inte ALLS ut så just nu. Mindre än en vecka efteråt. Det har bokstavligen exploderat i naturen denna vecka. Med temperaturer på 25 till 30 grader så kanske det är så. Inte mig emot. Stackars alla allergiker bara.

Det är torsdag. Jag har jobbat klart för dagen och skall strax ner i källaren och städa. Imorgon får vi nämligen besök. Svennebesök till och med! Varför vänta till sista dagen med städningen? Ja, det blir så ibland. Resten av huset behöver jag inte städa! Japp, jag har tagit tillbaka städhjälpen varannan vecka. Har helt enkelt inte tid. Eller jag ska väl säga att jag tycker jag kan använda min fritid till något annat än städning. Så jävla skönt! Komma hem när det doftar gott och inte gamla sopor som du glömt slänga ut innan du åkte till jobbet.

Nu finns det vissa i det här hushållet som tror att de kan förvandlas till grisar bara för att vi har städhjälp. Nä nä!! Då har de missuppfattat det hela. Det gäller fortfarande att plocka undan. FÖRE städerskan kommer.

Finaste vovven i hela världen!


Blomma (av något slag)

Här blir det fint när rosorna börjar blomma!

Vår lilla stuga. Huset på prärien, typ.

"Hemma på våran gata i staaaan!"
Grillsäsongen är igång! Den har förresten aldrig tagit slut...
Nä nu ska jag städa!

7 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Bra att du har någon som städar!

Anonym sa...

Tre grillar!!!
Trevlig patio och gott vin. :)

Ruth i Virginia

Desiree sa...

Dino är så söt med sin riktigt lurviga päls. Som en go teddy björn. Good for you med städhjälp, det gör du helt rätt i att använda din fritid till något roligare.
Ni har så fint hus och det är ju en riktigt stooor tomt ni har. Härligt med all grönska. Jonas är verkligen den stora grillmästaren med hela sin grillpark. Massor med gott som grillas och röks hos er på er smoker kan jag tänka mig.
Kramar!

Annika sa...

Ni har så mysigt hus. Gillar det mkt.
Mysfaktor, den finns hos er. Garanterat.Vi har också njutit av uteliv denna helg. SÅ mysigt.
Kramar!!!

Andra året i Hjo sa...

Hjo-Hjo säger: hälsa Dino!
Jag säger: Grilla, tja vi får väl börja med det vi också. Vi har köpt oss en rök och har rökt regnbåge - en gång. Gott. Verkar kväljande varmt där borta i Connecticut.

Anonym sa...

ÄÄÄÄLSKAR fotona <3 Underbara och fina Dino och Jonas och den kommande rosenrabatten, NICE <3
Bra med städhjälp Taina!!! Det finns viktigare saker att hinna med själv, fram för allt prioritera, trots att du är ett sånt ENERGIKNIPPE ;))
Kram från Malax till er alla <3

Anonym sa...

Ja, ni har det verkligen mysigt hos er! Och jag blev grymt imponerad av ert utekök!