tisdag 9 oktober 2012

Ny vän

Nej, jag har ingen ny vän. Ingen jag känner till i alla fall. Kanske någon följare på Instagram kanske? Följare lät lite kryptiskt. Follower. Följare. Ja, ni vet vad jag menar. Det är Liisa jag snackar om. HON har en ny vän. Och vilken vän! De har blivit BFF och allt som hör till när man är 8 år.

För två veckor sedan kom Olivia som ny till klassen och Liisa var den som "tog hand om henne". Jag tror Liisa vet hur det känns att vara ny. Känna sig lite utanför sådär.  Liisa är inte från Simpan och har familj och släkt någon annanstans. Precis som Olivia.

Vad som mer är kul är att Olivia har flyttat bara tre hus från vårat hus och det är inte vilket hus som helst utan ett som vi var och tittade på innan vi bestämde oss för det vi bor i nu! Mer kul är att de tycks gilla samma saker och en av dem är Monster High Dolls!! Jihuuu! Äntligen någon Liisa kan snacka Monster Highs med, så JAG slipper göra det! Sist men inte minst så är Olivia en skidfantast. Kan det bli bättre?

I söndags, efter att Jonas hade åkt, tog jag med flickorna på bio för att se Frankenweenie. Det var INTE en film om Frankensteins pitt, vilket jag först trodde det var, när Liisa bad om att få se den. Filmen alltså.


Ganska rolig film faktiskt. Flickorna satt som tända ljus, med små avbrott av IIIIIIK eller AAAAA! Med sig hade de varsin Monster High docka och båda hade valt Frankie Stein. Så lämpligt! Liisa lånade dessutom ut sin Monster High kjol till Olivia. Det var ju bra, så slapp JAG ha den.

Efter filmen blev det så amerikanskt det kan bli vad gäller maten. Take a wild guess.

Medan vi väntar på maten testar flickorna sin armstyrka.

Who's the strongest?

Ja här vet jag inte VAD de gör...

Och så var det maten ja. Vilken fantasi jag har va???
Hemma börjar Halloween ta form, mohahaha!

Värmeljus går åt som smör i solsken just nu.

5 kommentarer:

Annika sa...

VAD roligt för Liisa!!
DET kan ju inte bli bättre!
Underbart med en ny kompis som dessutom bor så NÄRA!!
Jaha, nehej...inte en film om pitten alltså...trist, trist...
;-)
Ni får kolla in Hotel Transylvania också.
Numera har Peter och jag ingen att ta med på barnfilmer längre. Saknar det där lite, ja verkligen....
OCH ja, nu jädrar ska vi hösta upp i våra hus och trädgårdar!
Halloween är det om bara tre veckor!!
Mysigt i ert hus. Värmeljus bränner man x-antal nu ja :-)))
Kram!!!

Taina sa...

Annika
Hon är salig över denna nya kompis även om hon har många bra kompisar. Men Olivia bor ju nästan granne med oss och DET är skillnad!

Nej, ingen Franken pitt här inte. Hotel Transylvania har vi sett och den var ju bara så bra. Älskar att gå på dessa barnfilmer.

Snart blir det en vända till IKEA igen för att fylla upp ljusförrådet!!!

Kramar!

Desiree sa...

Kul med ny bästis. Det blir toppen för dem båda. Helt perfekt att hon flyttat så nära er dessutom. Det känns som om det klickat fint mellan dem och de kommer att ha många roliga bus och upptåg här framöver.
Gillar dina halloween pynt. Måste försöka hitta en pumpa som jag åtminstonne kan karva som inte kostar 200 spänn.
Kram!

Charlie sa ... sa...

BFF - lovely!! Det vill man ju ha. Liten som stor. En som bor nära.

Mega jet lag idag...alltid lika jobbigt. Kaffe kaffe kaffe mao ;)

KRAM!!!

Kalaslotta i USA sa...

Hörde jag IKEA? Kaffe & bulle så att det blir lite rulle? Kaffe och kaka, ja det skulle väl smaka?

Hör av dig om du vill ha sällis!

Liisa måste vara lylligare än lylligast, KUL!! Jag är lyllig att Olivia är skidåkare - hurra!