måndag 8 oktober 2012

Bananflugor på XL-center

Swish sa det och så var helgen ett minne blott. Vi ska vara glada, för vi fick ha Jonas hemma nästan hela helgen. Söndag eftermiddag drog han iväg. Igen. Vädret då? Växlande. Verkligen växlande! Fredag eftermiddag 26 grader varmt och strålande sol. Lördag lite blåsig men det var varmt och fuktigt under dagen för att mot kvällen bli överraskad av en kallfront som gick rakt igenom märg och ben. Brrrrrr! Söndagen var kall och blöt med några solglimtar mellan varven.Ja nu har meteorologen Taina snackat klart om vädret.

Som husägare är det intressant (och ett måste) att se vad vi kan ( och måste) göra med huset och tomten.  XL-center i Hartford bjöd på Home Show i lördags så vi bestämde oss för att ta en titt. Tog inga bilder inne då jag blev SÅ stressad av alla som slet i en eller pratade hål i huvudet på mig. Nä fy fan vad trööökigt det var! Om jag går på något så vill JAG bestämma vad jag ska titta på, klämma på eller studera broschyrer. I LUGN OCH RO! De var som bananflugor på en. Nästa gång ska jag tamejfan ha en banan med mig och MATA dem när de kommer för nära. Bara stoppa in den i munnen på dem. Eller stoppa upp den någon annanstans om de inte fattar!

Promenaden från parkeringen till XL-center tog vi längs Hartfords Riverwalk, som alltså ligger vid Connecticut River. Ljuvlig promenad bland alla jätteträd, mest ekträd. Take a look:



Beundrar Connecticut River där vi åkt med båten så många gånger i sommar.

Under Bulkeley Bridge






Och här tar vi en tugga av Biebers fot?

Framme där kriget började!
 Som tur var kunde vi avsluta dagen med trevligt sällskap av Bob och Darlene för att fira Darlenes födelsedag!

Happy Birthday!
Idag Columbus Day och barnen är lediga. BARNEN ja! En annan? Ha, bara att ta tag i dagen och jobba.

4 kommentarer:

Annika sa...

VAR ni på Bieberkonsert alltså?
Eller gick ni bara förbi arenan.
stort med hans konserter. OMG vilket fenomen han är.
Antar att Liisa gillar honom mkt.
Härliga träd vid floden.
Ser ut att ha varit en trevlig helg trots bananflugor och annat.
Vädret är kallt, men jag GILLAR det!!!
Kram!

Taina sa...

Annika
Tyvärr ingen Bieberkonsert. Liisa såg hans bild inne på XL-centret och blev givetvis alldeles till sig. Hade det varit på riktigt, hade hon nog ätit upp hans fot! Hahahaha!

De här träden är så vackra och säkert ett par hundra år gamla. Trevlig promenad, men Hartford gjorde tyvärr bort sig när de byggde 91:an rätt över floden INNE i staden. Skulle kunnat ha varit betydligt trevligare.

Jag ska inte klaga på vädret. Nu är det mysigt att vara inne och tända i brasan.

Kramar!!!

Marianne sa...

Mår du bättre nu? Hoppas det!

Vi har också XL Bygg här i Älmhult, ja det finns visst runt om i Sverige. Undrar om det är samma?

Min Mathilda har fått två biljetter till Bieber i Globen i april. Så hon SKA gå på konserten. Hon och BFF Moa, min granne : )

Kramar!

Taina sa...

Marianne
Oh ja! Mycket bättre, men inte helt hundra dock. Kan inte äta allt än. Men fick krafter till att träna ordentligt i alla fall.

Det här XL är en arena, inte ett byggvaruhus. Men jag kan ju alltid tipsa dem om kedjan i Sverige och så får du någon procent för tipset?

Liisa skulle ÄLSKA att se Bieber. Men vem ska hon i så fall gå med. Ugh.

Kramar!!!