onsdag 1 februari 2012

Ny månad

Heyyy, det är februari idag! Månaden då jag fyller år, så glöm inte bort det. Så alla ni som ska skicka något, så gör det i tid. Kan meddela att två av julklapparna som skickades från Sverige i början av december kom fram i slutet av januari. Fel på posten i Sverige eller?

Idag ska vi få 13-14 grader. PLUS!!! Helt otroligt vrickat. Och jag är envis, om nu någon inte visste det, och vägrar att ta på mig vårkläder. Vinterjackan och halsduken åker på. Samt vinterstövlarna. Igår svettades jag som en gris där jag gick i min vintermundering. Men är det vinter så ÄR DET! Mig lurar man inte!

Idag gäller det. Ska ju träffa Frank. Nu borde jag ha legat uppe hela natten och studerat huskonstruktioner och eldragningar. Men jag får väl ta på mig blodhundshatten och gläfsa efter Frank och lyssna NOGA på allt han säger. Grannen tipsade om att skriva ned allt han säger. Men om han är lika pratglad som jag, blir det tufft.

Igår fick jag brev från advokaten som sa att kontraktet såg riktigt ut. Euh? Okej, det var ju bra. Men sedan skrev han att jag skulle kolla noga under inspektionen om det eventuellt skulle behövas "Extensions for dates". Hur ska JAG veta om det behövs? Ska snacka med mäklaren om default letters också. Fråga mig inte vad det innebär. Det slängs med ord och uttryck och jag bara nickar och ser allmänt trög ut.

Annars kan jag meddela att träningen går riktigt bra nu. Igår hann jag med ett löppass under lunch och mot kvällen blev det ett besök på gymmet för ett grymt kardiopass. Liisa var med och ville simma dessutom. Då fick jag se en brasilianska med världens längsta hår i flätor, typ hundra flätor. Hon stod vid bassängkanten och körde aqua zumba och var hysteriskt rolig och duktig! Gubbarna i bassängen som var där för att simma, stannade upp och försökte hänga med i rörelserna. Helt underbart! Folk tjoade och skrattade sig igenom hela passet.

Nä nu har jag INTE tid att sitta här. Liisa ska väckas, hunden ska ut, tänderna borstas. Ja, jag vill ju inte skrämma iväg Frank idag när jag flåsar honom i nacken.

Puss! Förlåt, jag menar heippa!

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

LYCKA TILL idag Taina!!! Ta med en liten bandspelare och spela in frank. Eller vad fasen du kanske kan filma honom med mobilen?!?! När ni går genom huset! :-)
Häpp Häpp vad duktig du är med träningen!
KRAM!

alegni sa...

herregud, min fantasi är det inget fel på, men hur min hjärna kopplar ska vi inte tala om. jag blandade ihop brazilian wax med flätor och såg för mig en syn som var helt obetalbar kan jag tala om. typ hundra flätor som hänger ner från ett annars slätt you know what.

stort lycka till i dag! KRAM

Loppan flyttar västerut... sa...

Du är så härlig, kan se mej dej framför mej när du springer omkring, eller efter Frankie boy. Lycka till idag, hoppas att allt ser toppers ut!

Kram

Desiree sa...

OMG kör du två cardiopass om dagen, inte illa (löpning och passet på gymmet). Aqua Zumba låter häftigt. Hade gärna sett vad du såg igår. Lycka till idag med husbesiktningen och Frank.
Skulle mer än gärna ta dina temperaturer här kommer vi ha samma temperaturer fast på minus skalan. Brrrr.
Kramar!