onsdag 8 februari 2012

Dags för skridskor och glöm inte den 14 februari

Liisa är en skidåkerska. Hon är INGEN skridskoåkerska. Det såg jag igår och trodde jag skulle kissa på mig under hennes skridskoskola! Det gjorde jag såklart INTE. Men tror ni Liisa var ledsen för att det var vingligt? Nähä, trots flera fall som såg ut som om alla ben i kroppen gick av, ställde hon sig upp och log med hela ansiktet och stapplade vidare i sina nya skridskor. Skridskor hon fick i julklapp.

Nu blir det alltså skridskoskola två dagar i veckan. På det lägger vi skidåkning två dagar i veckan och sedan har vi ju Girl Scout. Fotbollen har inte kommit igång än. Gudskelov! Ibland känns det som om de få fjuttiga minuter vi får över ska snabbt fyllas med något.

Spana in bilder på Bambi på hal is:

"Så här ska jag åka när jag kommer ut på isen!"

Längtar efter att få komma ut och göra piruetter?

Först ska isen spolas och bli blank och fin.

Nya, justerbara skridskor.

"Hm, det är lite halt!"

Åh så tar vi i!

BALANSERA!

Ja men det här var ju enkelt!


Kul hade hon i alla fall och det är så det ska vara!

Annars då? Just nu dinglar det av hjärtan, chokladrosor och små nallar när du går in i affärer. Så Jonas ska ha en jävla bra ursäkt om han glömmer bort Alla Hjärtans Dag! Det går inte att missa det här, lika lite som det inte gick att missa Super Bowl. Jag vet att han kommer att vara i Europa just den 14:e men det är väl ingen ursäkt???? Han kan ju alltid göra som i den där reklamen där de sitter och skypar med varandra och pappan ber sonen ta fram det fina smycket och ge det till sin mamma under samtalet. Sedan pussas de på skärmen. SÅ romantiskt! Nu har jag försökt kolla lite med Liisa om hon och pappa bär på någon hemlighet. Men än så länge ser hon frånvarande ut när jag försöker luska. Jag går omkring och drar ut lite lådor så där i farten, lyfter på saker för att se om det ligger något gömt där. Utan resultat än så länge. Kanske det är så stort så det ligger i garaget? Kanske jag ska klippa ut Alla Hjärtans Dag sidor ur tidningen och klistra upp lite här och där?

Själv har jag redan köpt kort och det finns ett för ALLA!

6 kommentarer:

Annika sa...

Synd bara att det där smycket på reklamen är den sk Stjärten, haha!!
The open heart, som ser ut som en stjärt. Fniss...
Men ja, romtantiskt så det förslår...
Nej, svårt att glömma bort v-dagen i detta land. DEN blir man påmind om.
Peter ska på basket den 14, inte vidare romantiskt heller, höhö.
Snoka på du, Taina...vem vet vad Jonas har köpt? ;-)

Gulliga Bilder av Liisa på isen. Det är ju inte LÄTT att lära sig åka. Hon lär sig snart. BRA med skridskoskola!
Kram!

Desiree sa...

Hon ser glad ut Liisa och verkar ha kul och det är ju det viktigaste precis som du säger. Det är ju svårt med skridskor och med balansen. Du får hinta till Jonas att du förväntar dig ett stort blommogram eller något sådant då han inte kan närvara i egen person. Han kan ju gärna få skicka det till jobbet också så att alla på kontoret blir lite avis över hur romantisk make du har ;-)
Kram!

Saltistjejen sa...

ÅÅå vad hon är bra Liisa! Skridskor jehoo!!! :-)
Och V-dagen här är ju abnormt stor. Vi ska ha V-Day Bake Sale då för att dra in pengar till Ellas dagis. Det brukar gå rätt bra. Annars firar vi inte så mycket faktiskt. Har aldrig gjort. Jag är en sådan där person som blir tusen gånger gladare av att få något en helt vanlig tisdag än en dag då alla förväntas ge något. För då känns det mer som tvång. Men visst lite kul kan det vara om man hittar ngt lite roligt.
Kramar!!!

Ingmarie sa...

Alla var vi barn i början!(Själv kan jag inte fatta att jag en gång i tiden kunnat både hoppa och snurra runt med skridskor på fötterna. Nu för tiden måste jag hålla mig i sargen!!)
Hoppas din man läser bloggen... ;-)

Charlie sa ... sa...

Härlig is! Och Liisa är en kämpe, hon testar och kan. Duktigt!

Jag tänkte exakt samma idag om 2-14
Missar min hubby det datumet efter massiva kampanjer överallt, då är han inte med i matchen ;)

Skickar herrarna blommor till arbetet hos er? Det ger extra brownie points tydligen ;)

Kram!

anna of sweden sa...

Åh, med sådana fina skridskor skulle jag också vara lycklig. ;) Heja Liisa. Snart kommer piruetterna!

Kramelikram!