måndag 11 februari 2019

Busiest time of the year

Nu börjar jag låta som Victoria Silvstedt med tanke på min rubrik. Men att jag bor i USA och slänger mig med engelska ord och fraser börjar nästan bli lika vanligt bland svenskar i Sverige. Det har jag konstaterat när jag lyssnar på olika poddar. Vad tycker jag om det? För jävligt! Men å andra sidan så blir vi mer och mer internationella, synd bara att språken ska lida och vi slutar vårda våra modersmål.

I alla fall så är detta en tid på året som vi har mer att göra än vad vi egentligen hinner med. Tack vare Liisa's skidåkning. Varje helg. Jag klagar inte, för vi åker ju själva, eller åker och åker, jag hasar väl ner mer eller mindre. Jonas däremot åker och wrooooom vad det går när han drar nedför backarna. Igår kom han faktiskt trea i en sk Vertical Challenge i sin åldersgrupp, typ de som börjar närma sig 100 eller nåt! Liisa åkte hon med TROTS sin skada med sträckning i ljumsken som hon hon fick i en krasch i förra helgens tävling. Hon hade en sk "groin brace" på sig, dvs ett ljumskskydd. Hon kom trea i sin åldersgrupp. Annars har Liisa haft en riktigt tuff säsong i år och försöker hitta tillbaka till "flytet" vad gäller tävlingar. Ibland blir det mellanår.

Annars så jobbas det på här. En hel del tjänsteresor blir det både hit och dit. Nu har jag sagt nej till ett par resor eftersom jag blev sjuk, influensaliknande symptom. Var aldrig till läkaren utan körde med självmedicinering.

Imorgon väntas en ny snöstorm. Få se hur illa det blir. Ibland kan de ju få det att låta som om jorden går under!

Så här såg det ut för drygt en vecka sedan då Liisa kraschade i backen. Aldrig roligt att se innan man vet hur illa det är.

Väl hemma spenderade hon tiden med att måla med akryl på canvas. Spiral galaxy.


Och de här som gillar att åka fort. Not my thing.
Ha det!

Inga kommentarer: