tisdag 19 februari 2019

Det suger ibland

Den administrativa delen av körkortsförnyelse SUGER! Kom inte dragandes med AAA för de utfärdar inte ett nytt för en grönkortsinnehavare om det inte var utfärdat före 2011. Vad fan är det? Det var absolut inte tydligt i papperna jag fick och traskade gladeligen till AAA där jag hade planerat att komma lätt undan. När jag fick veta att jag behövde åka till DMV och det var President's Day förstod jag att det skulle inte bli något nytt körkort för de hade STÄNGT! Huvudet kokade och jag hade bara lust att börja gråta. Men kom på att jag hade mascara så jag gav fan i det. 

Är ledig idag, men har INGEN tid att åka till DMV. För er som vet så kan man inte planera att åka dit och tro att det går på en timme. Ha! Du kan få räkna med att tillbringa flera timmar sittandes på den mest oorganiserade myndighet här. Jag måste dessutom åka till en hub vilket betyder miljoner människor. Suck.

Liisa var ledig igår och är ledig idag med. Det som tidigare var en veckas "sportlov" har bantats ned rejält för alla eventuella snow days vi kan få. Alla snow days måste man ta igen på sommarlovet och för att inte behöva gå i skolan alltför länge på sommaren så har man alltså kapat det här lovet.

Idag ska vi på "utflykt" till IKEA i New Haven. Men först efter träning och besök av öppna-spisen-killen som ska komma och kolla varför det arbete de gjorde på vår "insert" suger då plattan ramlar ned ideligen.

Snöslungan startade inte igår heller. Det sög.

Mycket suger nu...

Inga kommentarer: