måndag 18 februari 2019

Husdjur

Nu tolkar säkert någon rubriken att Olsson har fått nya husdjur, typ kvalster och annat äckligt. Men så är det inte. Ja inte så vitt jag vet. Det sägs att det finns kvalster i madrasser och OM det nu är så, så VILL JAG INTE VETA!

Nä, jag vill bara skriva en rad om våra älskade husdjur, Dino och Ophelia. Hunden och katten. Tänk att jag, som absolut inte skulle ha husdjur och här sitter jag med TVÅ! Hur de förgyller vår dag dessa underbara varelser.

För snart 11 år sedan kom Dino in i vårt liv. En lurvboll, som jag älskar på alla plan. Jag skulle i början, förutom kärlek, ge honom tydliga instruktioner om att inte vara på soffor, absolut inte i sängen och jada, jada. Ni förstår hur länge det höll. Typ en natt om ens det. Han är ÖVERALLT. För det är ju faktiskt en familjemedlem.

Vår lille gubbe börjar bli gammal. Det märks för han sover mer och orkar inte springa lika länge. Men han har sitt valpsinne kvar. Kan inte ens föreställa mig ett liv utan honom. Han är vår "äkta amerikan". Born and raised in da USA.

Ni känner ju till Ophelia, katten som vi bara skulle låna över natten. HA! Hon är kvar och har varit hos oss i snart 2 år. Vilket bra beslut för så mycket kul som de här två har haft! Visst blir det "hund-och katt moments" ibland, men det är absolut inga problem. Ophelia går gärna till trygga Dino och stryker runt honom med sin fluffiga svans som ibland är rakt i ansiktet på honom. Han puffar och nyser bara.

Att på "ålderns höst" få sällskap som dessutom får honom att springa som en galning och leka är helt fantastiskt!


Här försöker Ophelia få lite uppmärksamhet från en stel Dino.

Dino håller koll på busen

De vilar gärna tillsammans

Vaktar hon spriten?


Ibland är det svårt att jobba hemifrån...
Mina kollegor. Fyrbenta och håriga.

Idag President's Day. Jonas är bortrest. Det har snöat...måste ut och köra snöslungan. Brumbrum.

4 kommentarer:

Malin sa...

Sååå fina! Vår vovve fyllde 6 igår. Antagligen mer än halva hans liv har gått. Svårt att tänka på, men fortfarande valpig och inga gråa hår än!

Taina sa...

Malin,

Er hund är otroligt ståtlig! Men visst blir det lite jobbigt att tänka på ibland att de börjar bli gamla och man får inte ha dem så länge. Nu är vi lyckligt lottade att Dino har fått vara så frisk!

eastcoastmom sa...

Det är så kul att de matchar varandra i färg!

Taina sa...

eastcoastmom
Eller hur? Ophelia's päls "skiftar" lite då och då. Hon tycks ha någon form av vinterpäls nu. Megaburrig!