måndag 25 februari 2019

Det närmar sig

Japp, snart är skidsäsongen över. I alla fall tävlingarna som nu är avklarade och trots skadan i ljumsken så gick det bra i helgens slalom. NÄ, inte för mig utan för Liisa såklart! Om nu någon trodde något annat. Finska attacken håller sig i lodgen och på åskådarplatsen när det är tävling. Annars är risken att jag drar ned varenda port när jag "råkar" hamna i tävlingsbacken. Japp, så bra koll har jag på riktningen när jag susar nedför. Och inte är det speciellt graciöst heller.

Vid tävlingarna så hänger ungdomarna vid ett bord och vi entusiastiska föräldrar vid ett annat när vi är i lodgen. Gud förbanne oss om vi sätter oss bland dem! Det är en big No, No! Men det är ändå underbart att se dem ihop, våra barn (ibland ungar) som känt varandra i flera, flera år, hur de skrattar, gråter, peppar varandra. Killar som tjejer. Just gotta love em.

Just ja, jag har ju fyllt år igen. Fan det känns som om jag fyller år oftare, typ en gång i kvartalet. Eller tycks tiden går snabbare ju äldre man blir? Snart blir det väl kalas en gång i månaden och sedan varje vecka och sedan varje dag...scary!

Jonas och en annan pappa passar oftast på att åka under tävlingarna. De har liksom mer koll på sina skidor och hur de "styr dem". Tror det är fel på mina skidor om jag ska vara riktigt ärlig. Eller?

"Våra" barn/ungar



Ganska nöjd tjej trots allt. 

Och här har man precis fyllt år...vem bryr sig om siffran!







Inga kommentarer: