söndag 20 maj 2018

Söndagsblandning

Nu har det sjunkit in och jag har reflekterat klart över mitt ursprung. Samtidigt så har det väckt många andra frågor. Lite mer detaljerade uppgifter om mina förfäder skulle inte sitta fel. Men nu har jag inte tid med sånt. Jobbet kräver all min tid för tillfället.

Hur blev det med flytten då? Det bidde ingen och jag är så jäkla glad! Vi stannar i Simpan. I alla fall ett litet tag till. Tänk att vi är inne på vårt elfte år här!

Annars då? Jo, det har varit morsdag här och i resten av världen men inte i Sverige. Det firade vi mycket enkelt. Jag ville inte ha "nån pryl" och vi bestämde oss för att gå och äta lunch. Dessutom bakade Liisa en pannkakstårta som jag tror HON egentligen var sugen  på. Den blev jättegod!

Fotbollen har kommit igång. Liisa spelar bara i den sk "recreational team" vilket betyder att säsongen är relativt kort om man jämför med "travel team". Detta med fotboll är inte riktigt Liisas grej även om hon blivit riktigt bra på det. Hon har ju faktiskt spelat sedan Kindergarten med de flesta av hennes kompisar.

Våren är hektisk på alla plan. Det är mycket prov, konserter, träningar och utflykter. Allt detta ska jag jonglera med och så lägger vi till jobbet och resor. Av någon anledning så går det då man är mitt i det.

Idag har Liisa fotbollsmatch (som jag hoppas blir inställd). Gårdagens match spelades i regn och skorna är inte torra än. Får väl sätta Liisa med hårtork och blåsa dem torra!



Här är Middle schools kör tillsammans med High school elever. 



Bara en glad mamma på morsdagen

I know! Kepsen på? WTF!

Liisas goda pannkakstårta, nom nom

Nytt parasoll! Den gamla blåste sönder...

3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Pannkakstårta sitter ju aldrig fel. Smart tjej din Liisa!
Fattar inte att hon är så stor redan. En söt tjej verkligen, precis som sin mamma. :)
Stressa lagom, ha det bra och njut av den hektiska våren efter bästa förmåga. Förstår också att det är skönt att flytt inte blev av. Det kräver massor att dra upp bopålarna och börja på nytt någon annanstans.

Annika sa...

Så ni blir kvar i ert mysiga hus i good old Simpan!
LIKA bra det :-)
Slipper jobbig flytt och allt.
Liisa, så stor nu och SÖT!!
Snyggt parasoll. Älskar när man har små lampor i det, sm ni.
ja, våren är verkligen en hektiskt tid.
Kramar!

Taina sa...

Pettas,

Den var faktiskt riktigt god, tårtan. Och jag tycker det är så kul att hon gillar att baka. Idag blev det småkakor av något slag.
Jag njuter av fulla drag av våren och det är som vackrast just nu!

Annika,
Jamenvisst! Good old Simpan! Hahahaha! Det är verkligen som en jättesten som lyfts från mina axlar. Nu kan jag odla igen och se det komma upp! Liisa börjar ju high school i höst! Fatta!
Saltis berättade att de hade ett likadant parasoll i samma färg till och med.
Kramar!!