torsdag 24 maj 2018

Nu e re gröööönt minsann

Ja men herregud så grönt det ÄR! Jag får ju springa till spegeln för att kolla att jag inte har gröna glas på glasögonen. Eller är det månne grönstarr jag fått. Grönt är det i alla fall. Och tacka fan för det, så som det har vräkt ned här i östra delen av Amerikatt.

Just idag dock, skiner solen från en klarblå himmel. Om vi bortser från flygplanssvansarna. Ni vet de där vita, plufsiga tingen som syns på himlen. Och varmt kommer det att bli i dagarna tre. Cirka 30 grader. Det är inte så illa. Hellre 30 nu än i juli då den berömda filten kommer. Fuktfilten som lägger sig över en. Blää för den.

Egentligen har jag ju inte tid att sitta här och författa då jag ska behöva förbereda mig inför nästa veckas möte som inte ligger nästgårds precis. Åker nämligen till Amsterdam på söndag. Ingen ledig Memorial för mig alltså. Vad är väl en bal på slottet...

Avslutar som vanligt med ett par bilder (som är tagna bakom smutsiga fönster):

Här traskas det till skolbussen 6.40. Ni ser bussen skymta bakom träd och buskar. Hon behöver ju inte anstränga sig så värst mycket. Om man inte tänker på ryggsäcken förstås, som väger ett ton.

Man skulle ju behöva börja ansa lite. Inte benen, eller mellan dem heller för den delen, utan nu menar jag TRÄDGÅRDEN.





2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Det ser ju nästan lika grönt ut hos dig som hos oss! Nu är det klorofyllet som gäller. Så fin Liisa ser ut när hon går till skolbussen med ett ton ryggsäck på ryggen. Stark tjej! Sisu-Liisa!
Ha det bra i Amsterdam, där är säkert också vackert den här årstiden.

Taina sa...

Pettas,
Grönt är bara förnamnet. Men visst är det fint?
Ja, hon är fin min tjej som börjar bli stor...vart tar åren vägen?
Tack, tack. På söndag bär det av.