måndag 29 april 2013

Urladdade batterier redan?

De där batterierna som laddades under vår vistelse till Cayman tycks användas i rasande fart. Om det fortgår på det här viset, behöver jag en ny resa dit. Snart. Mycket snart.

Det varma vädret har hittat till Connecticut. Och det innebär en del arbete ute i trädgården. Varför ingick det ingen trädgårdsmästare i huset vi köpte för ett år sedan. Eller har jag bara inte hittat honom än? Ja ni läste rätt. Honom. Han. Ni vet han som springer omkring i bar överkropp, lite svettig och klipper gräsmattan. Ligger han i en byrålåda kanske? Nä, sådana ting klipper inte gräs...

Well, well, jag ska inte klaga. Det är faktiskt ganska kul att påta i trädgården, trots att jag kan nada om trädgårdsskötsel. Rycker lite här och lite där. Gräver. Krattar och sår. Tittar på det som som kommer upp av lökarna jag stoppade i under hösten. Funderar varför grannens kommit så mycket längre än mina? Kan man stoppa blomlökar fel? Jag kanske stoppade dem upp och ned så de fick ta en liten u-sväng för att hitta sig uppåt.

Det blev inte bara trädgårdsarbete. Det blev launch av nya Groove programmet på gymmet där det svettades så det stod härliga till. Det har blivit långlopp. Fotboll för Liisa. Den lugna middagen med vänner blev en tur till Hartford och Black Eyed Sally's istället och där stannade vi till stängning. Mycket dans blev det och kul som attan hade vi!

I veckan? Då ska batterierna gå för fullt igen kan jag lova!

Japp, det ska visst bli tulpaner av de här. Men SLÅ UT DÅ!!!!

Gömmer sig trädgårdsmästaren under högarna här? 

Någonting blommar i alla fall.


Stilstudie!


Här har vi anlagt ett grönsaksland. Ska man ta i så kan man lika gärna TA I ordentligt!


JORDGUBBAR! Hoppas vi hinner äta dem innan chipmunksen kommer bara...

Bonden beundrar det lilla landet.

Så här såg jag ut FÖRE dansen. Ni vill inte se hur jag såg ut efter. Tro mig!
Ha det!

4 kommentarer:

Desiree sa...

Du får mer än gärna visa bild på den snygga trägårdsmästaren då du hittar honom ;-)
Ser jättefint ut på er täppa Taina. Vackert med Azalean som blommar så vackert. Ni har ju ingen liten täppa att ta hand om direkt. Tycker ni fixar det med bravur och trädgårdsland och allt med jordgubbar har ni fixat. Håller tummarna för att ni kan skörda goa fina jordgubbar snart.
Sköt om dig och ha det gott.
Kram!

Annika sa...

Gillar din trädgård och ditt grönsaksland.
OCh visst är det ganska skönt att påta i jorden, det tycker jag med.
Du har ju mkt mer trädgård att ta hand om än vad jag har. Så jag tycker ni gör ett superjobb.
Azalean din är jättefin!!
JAPP, kommer den där trädgårdsmästaren så glöm inte att fota honom så att vi andra som ingen trädgårdsmästare har kan sucka lite...
:-)
Kram!!

Ingmarie sa...

Tycker egen trädgård verkar uuuunderbart! Med eller utan trädgårdsmästare. :-)

Saltistjejen sa...

Ja du Taina att batterier kan urladdas snabbt är ju tyvärr något som händer ibland. Jag tror faktiskt att man ibland t o m får något slags kortslutning. Eller t o m en härdsmälta. MEN DET hoppas jag du slipper! Önskar dock jag kunde skicka lite energi till dig!!!
Er trädgård ser superfin ut tycker jag och det är ju hur härligt som helst att du dansar byrålådan av trädgårdsmästaren eller hur det nu var...;-)
Varmaste KRAMEN!!!!