onsdag 27 mars 2013

Soooooooooool

Ja men har ni märkt att solen har äntligen inte bara hittat fram, utan även börjat värma mer än vanligt? Glad? Tacka fan för det! Inte för att jag är speciellt frussen av mig eller inte gillar vintern, men de här förbaskade snöstormarna vi haft den senaste tiden, har tagit musten ur mig. Givetvis har de lyckats pricka in sitt besök när Jonas varit ute och rest så en annan, som inte lärt sig köra snöslungan än, har tagit tag i skottandet. Det kan ju inte vara speciellt svårt att få igång en snöslunga, men jag med mitt humör hade med all sannolikhet kört sönder brytpinnen på en del märkliga ting som sticker upp. Bland annat har vi ett rör som är något för högt och jag har hört fåglarna sjunga om andra som kört över den. Hm.

Nu är solen här och förhoppningsvis stannar den över påsk. Ser så ut, men man vet aldrig. Vi kan ju ha alla fyra årstider på ett dygn ibland. Men så kul ska vi väl inte behöva ha nu. På tal om snön, så har det ju blivit några sk "snow days", dvs ingen skola, för Liisa. De här dagarna måste tas igen och därmed har skolavslutningen skjutits upp till den...håll i er...24 juni!!!! WTF? Inte mycket att göra åt, jag vet, men inte är det kul. Jag ger mig sjutton på att det kommer att vara några riktigt varma dagar i juni och då kan de OCKSÅ stänga skolan eftersom luftkonditioneringen inte är anpassad till "alltför varmt, alltför länge". Kallas de dagarna för "heat days" då?

Första perioden av mina studier är klara!! Jag har på 8 veckor lämnat in 4 uppgifter och genomfört 4 tentor! En hel del pluggande med andra ord. Så ni som vill veta lite basics om BPM, kom till lilla mig så ska jag berätta och skriva vad det är. Fasiken vad kul det har varit. Nu ska vi se om jag kan fortsätta. Det är ju inte gratis.

Ni vet att The Olssons har städdag på torsdagar va? Idag ska frun i huset dela ut dammtrasor på en onsdag!!! Ha, vad förvånade de ska bli. Eller ska vi köra som vanligt? Hur skulle gästerna ta det? De som kommer imorgon alltså. Få en dammtrasa i handen när man stiger innanför dörren hör kanske inte till vanligheterna...

Jag avslutar med hur en 9-åring vill se ut. I alla fall i det här huset.

Japp, solglasögon modell vuxen ska det visst vara.

Visst kan hon försöka le och vara lite gullig emellanåt.

Men mest ser det ut så här! Glad är hon i alla fall!

4 kommentarer:

Desiree sa...

Åh Liisa är full av charm. Den tjejen är cool och har massor av karaktär som är underbart att se.
Oj du milde att skolavslutningen blivit uppskjuten till midsommar praktiskt taget! Jag förstår att du är trött på vintern nu med alla dessa snowdays och snömängder som ställt till det för dig på många sätt. Det blir ju extra jobbigt att också som du ha fått bära denna börda själv många gånger. Jag känner mig också väldigt mätt på vinter nu. Vi fick snö här i början på veckan och det var INTE kul men jag hoppas innerligt att våren kommer på allvar och att det inte blir fler bakslag.
Kram och glad påsk.

Saltistjejen sa...

Härligt Taina! Måste kännas superskönt att lyckas så bra! och så roligt att du även tycker det är KUL! :-)
Liisa är underbar! Haha! Hoppas så att vi kan ses i vår/sommar.
Fast du vaddå städdag imorgon? Menar du att ni ska ut med kvasten då eller...?!? ;-)
KRAM!!

Charlie sa ... sa...

Ja, Liisa är full av charm!! Sötnos!!

GLAD PÅSK kära Taina!

Vädret är fab - hoppas ni har det bra!

KRAM!
Lotta

Ingmarie sa...

De där "snowdays" begriper jag mig inte på. Hos er k-a-n-s-k-e men i Albuquerque, NM???? Och tänk om vi hade haft det här i Sverigeland. Då hade kidsen fortfarande varit lediga. ;-)