tisdag 26 mars 2013

Läget

En snabbis så här på tisdagmorgon. Ett livstecken. Tiden tycks rusa fram i snabbtågsfart. Önskar jag hann med. Men å andra sidan så är det vår och då brukar det kännas lättare att hantera det mesta. Det är ljuset, det är doften och vetskapen om en långhelg kanske? Poeten i mig vaknar visst till.

Undrar ni vad Jonas tyckte om rummet? Han blev supernöjd! Jag hör honom ibland, när han sitter där inne; " fasiken vad fint det blev". Snart ska jag ta tag i ett annat rum, men det får vänta till efter påsk, för i påsk får vi besök. Svennebesök! Japp, så är det. På torsdag kommer en kollega till Jonas med familj och stannar hos oss i två nätter, för att sedan dra vidare till Upstate New York, där kollegan varit expat en gång i tiden. Att få besök från Sverige innebär (förhoppningsvis) lite påskgodis. Jag kan ju alltid hoppas.

Just det, jag har fått en ny baby som står nere i källaren. Konstigt ställe att ställa sina bejbisar i. Men den mår bra där.
Min nya kärlek! 
Vill bara avsluta med att berätta om vårt besök på den lokala liquor store här i Simpan. Där står jag och spanar in lite flaskor, när jag plötsligt hör någon som härmar svenske kocken. Går fram och ser Jonas gå mot kassan där han alltså möts av en i personalen, som gungar lite fram och tillbaka och babblar. De känner igen oss...

2 kommentarer:

Desiree sa...

Kul med besök och jag är rätt säker på att ni får lite gott svenskt påskgodis. Åh vad kul att Jonas blev så glad över sin överraskning. Det blev ju otroligt fint Taina så jag förstår att han är glad i sitt nya rum.
Glad påsk.

Saltistjejen sa...

Hahahaaa jaså ni är välkända där ja... ;-)
Roligt att ni får besök i påsk också. Från Sverige. Godis lär de väl ha med sig antar jag. Särksilt om de är ex-expats! :-) Då vet de vad man vill ha.
Och du bebisen var fin. Blir många "promenader" med den antar jag. Se bara till att inte bära den för mycket för den verkar rätt tung.
:-)
KRAM!