tisdag 18 maj 2010

Let's do some business here!

Tva av mina 5 arbetsdagar ar over. Tva valdigt langa men givande dagar. Idag hade jag desssutom presentation for hogsta ledningen och det gick riktigt bra. Jag behovde det for mitt forsatta arbete med projektet. Att ha deras support betyder oerhort mycket och det ar ett tecken pa att de ar nojda so far i alla fall. Mycket jobb aterstar dock.

Dagarna pa kontoret blir langa och intesiva. Inte sexigt intensiva utan bara intensiva. Befinner mig pa fabriken mellan 8 och 7, sedan blir det en stunds arbete pa hotellet for att avsluta dagen med en latt middag, typ sallad. Mer exotiskt an sa blir det inte. Inget nattliv i Berlin for min del. Ar det ett tecken pa att jag borjar bli gammal eller?




Detta ar min vy under veckan.

Hotellrummet ar helt ok och framforallt rent!

Jag gillar de dar sma detaljerna sa som har med en liten godis pa kudden.

Sa har sag jag ut efter den langa flygningen. Svart under ogonen efter mascaran som gnuggats runt och inte tvattats bort. En mage som star ratt ut pga alla pruttar man har varit tvungen att halla igen med. Inte sitter man val och slapper sig fritt i planet? Eller gor man det?

Dagen efter och en ordentligt jetlaggad Taina ler med en anstrangd min at sin egen spegelbild som ar hennes enda van denna vecka...

9 kommentarer:

StrandMamman sa...

Kämpa på där i Deutschland! Och kom ihåg att skryta på kompisen där i spegeln hur duktig hon är! :))

Gutes Abend!

Hanna sa...

Underbar beskrivning av arbetsdagar som "inte sexigt intensiva, utan bara intensiva"! Jag fattar precis! Det är som i alla de där filmerna där de ska plugga till en tenta. De sitter och antecknar febrilt på något snyggt bibliotek med en imponerande hög med böcker bredvid, alltmedan någon lagom bra musik spelas i bakgrunden. I verkligheten är det inte alls lika sexigt...

Och visst kan du släppa loss på planet! Det dånar ju ändå så bra från motorerna, så ingen lär ju höra i alla fall. Rynkar någon på näsan gör du bara likadant och vänder dig undrande om! ;)

Livet enligt Jenny sa...

Nä Taina att släppa sig på planet tycker jag inte känns helt ok.. haha då kanske det tillslut blir som en flygande vätebomb om alla skulle göra det!
Lät ju inte som en höjdarvecka underhållningsmässigt men en bra jobbvecka dock. Du får verkligen kompensera detta med tid med familj och vänner när du kommer hem till Amerikat igen.
Kramen

Annika sa...

Jag fiser som besatt ombord på planet. Ingen hör ju ändå. man kan vräka ur sig de värsta brakare och samtidigt snacka med en okänd. Gotta love it, Taina...
:-)
Men man är ändå helt kajko i magen då man landar.

Anyway, tycker du är snygg och fräsch iaf efter din långa flygning.
You go!!

Ha're så KUL nu...och försök att vara lite sexig också va ;-)

Välkommen tillbaks till US å det snaraste!!

Kramar i massor!
PS, vilken mysig utsikt du har från ditt rum!!

Desiree sa...

Ser ut som ett både fint och mysigt ställe du har fått bo på. Nej några kvällsaktiviteter och sådant orkar man oftast inte med på äldre dar ;-)
Jag erkänner att jag är med i den klubben numer. Ditt rum ser väldigt tyskt och prydligt ut, ordnung minsann!

Ha ha nog kan man släppa sig på planet. Något fördel ska man ju ha för att sitta som en sardin i en ask i många timmar. Det är ju ingen som hör och ingen som vet riktigt vartifrån lukten kommer för man sitter ju så tätt ha ha :-)
Kram

Emmama sa...

Fis along I say! Will du inte göra det på Annikas vis kan du ju alltid göra det på toan... ;)

Kram!

Petchie75 sa...

Ha ha, jag gör nog som Annika även om jag försöker göra smygfisar ;-) Min mage blir ändå alldeles uppsvälld och jobbig efter en långflygning, för att inte tala om håret som blir alldeles torrt och konstigt.
Hurra för att inte behöva göra fler långflygningar på läääänge ;-) Istället blir det lååånga bilresor...

Anna, Fair and True sa...

Vad skönt att det gått så bra med presentationer och möten!

Såklart du kan prutta på flygplanet! På toan i alla fall. De har ju i alla bra ventilation på flyget och särskilt på toaletterna :)

Marianne sa...

Nej hu för folk som pruttar på planet! Ursäkta Annika och alla andra, men det luktar ju så himla illa!!!