tisdag 5 mars 2019

Progressive dinner

I helgen var vi bjudna till en progressive dinner i vårt gamla "neighborhood". Himla trevligt att bli bjuden trots att vi inte bor där längre, men de tycks sakna The Olssons. Or not. Vad vet jag.

Kommer i alla fall ihåg den första progressive dinner som var våren 2008. Då hade vi ingen aning om vad som skulle hända. Och inte hade jag hunnit börja blogga än så bevis saknas. Lika bra det ibland. Vi blev i alla fall snabbt varma i kläderna med det här "konceptet" och bestämde oss för att vara Dinner Host året därpå, 2009, och DET var en succé! Ja i alla fall om ni frågar mig. Mer om den kan ni läsa här.

Progressive dinner på vår gamla gata har legat nere några år. Det blev för mycket jobb tyckte en del. Så förra året testades en ny modell, typ affärsmodell eller vad det nu heter. Ingen ska ju gå back och alla ska ha något ut av upplevelsen. Stilla nyfikenheten, dricka sig full, tips om nya recept på förrätter, kika extra på de nya i grannskapet och så vidare.

I alla fall så har man bantat ner konceptet och skippar middagen. Kvar är cocktails och dessert. Och massor av dricka i form av vin, öl, shots och vatten.

Den här gången började vi hos Familjen R som bodde mittemot oss då vi bodde där. Underbara grannar! Därefter drog vi till ett annat hus för dessert. Och oj så mycket dessert det fanns då! Och inte var det några kubb eller småkakor utan små konstverk.

Vi är himla tacksamma för våra fina vänner här och att fortfarande få vara del av dessa sammankomster. Och stilla min nyfikenhet om vad som händer där borta, hehehe.

Redo för lite trevligheter

Inget för barn precis...shots!


4 kommentarer:

Malin sa...

Fick ni besöka ert gamla hus också?

Taina sa...

Malin
Nej tyvärr. De som bor i huset nu brukar inte vara med på det här. Inte som The Olssons, hahahahaha!

Anonym sa...

Hej från en av dina miljoner läsare. (Svenska som bor i Calgary sedan 2008.)
Har du fått några råd om källaren. Har ett par idéer, är det OK om jag skickar ett mejl?
Skrattade gott, som så ofta när jag läser din blogg, om när ni varit på middag i ert gamla grannskap.
Läste också ditt gamla inlägg som du linkade till, blev ju nyfiken på hur det gick för det gifta paret som inte var gifta med varandra...??
Kan också säga att mina semlor var utseendemässigt väldigt lika de du bakat. Hade vispat för mycket grädde och man kan ju inte kasta grädde som man stått där och vispat!

Ha det gott!
Anna

Taina sa...

Anna,

Kul att höra från en av mina miljoner läsare, hahahaha! Visst har jag fått råd och tips men många av dem har blivit för dyra lösningar. Vi har inte tänkt lägga ned föööör mycket men ett litet lyft är nödvändigt. Vill ju kunna träna där nere, ha gäster, hänga så det är ju en del.Men shoot med dina idéer!

Hahaha de där som inte var gifta blev det inget mellan MEN deras barn blev ett par!!! Go figure!

Det kan aldrig bli för mycket grädde och som tur är så vet inte Liisa hur "riktiga" semlor ser ut. Hon är ju aldrig i Sverige under semmeltiden som tur är. Hon tror att de SKA se ut som mina, hahahahaha!

Ha det så gott du med!