onsdag 6 mars 2019

Köttsöndagen och blåmåndagen och fettisdagen.

Det var då en jäkla harang på olika namn innan askonsdagen då fastan inleds! Betyder detta att vi ska svulla innan fastan? Blåmåndagen kallas också för fläsk- eller korvmåndagen. Men vad ÄR detta för något egentligen? Vi "svullar" ju bara på fettisdagen. Med våra semlor. Och semlor, det har jag sett miljoner bilder på i några dagar nu. Alla så där snygga, jämna, med perfekt spritsad grädde och florsocker som säkert en liten Fairy flugit omkring med och fördelat jämnt över den där jäkla perfekta bulllfan!

Men var är bilderna på söndagen, sk köttdagen (ja den kallas så), för då skall det väl firas med gigantiska köttbitar eller måndagen, med fläsk och korv? Lite orättvist om ni frågar mig med tanke på att all de här tre dagarna är ju förberedelser inför den långa fastan.

Nä, jag tycker vi inför lite tjo och stim de där två andra dagarna också! Hänger ni med? Nästa år kör vi kött- och fläskbilder!

I alla fall så blev jag inte inspirerad utan pissed off på alla snygg-semlor och skulle minsann visa att jag kan också!

Voila!

Grädde på hatten har väl ingen dött av.

1 kommentar:

Annika sa...

Gillar din semla JU. SER ASGOD ut. Själv fick jag inget sånt igår. ALLS.
Inte ens tillstymmelse.
Ja, det är väl det, att man ska svulla som bara den så man står sig över fastan sas, haha.
Igår var det nästan en PAIN att vara ute på FB och Insta och se alla semlor i parti och minut. Sen såg jag din fina semla på en av FB-grupperna. KUL!!
Kramar!!