lördag 27 oktober 2018

Homecoming 2018

Då har Liisa fått uppleva sin första homecoming! Jag har ju inte riktigt fattat vad det hela handlar om men börjar nu förstå att det är dels att fira ett sportlag, oftast amerikansk fotboll, men även avsluta veckans sk "spirit week". Detta är givetvis olika från skoldistrikt till skoldistrikt, men så här är det i Simpan.

Liisa hade en date! OMG, säger jag bara! Det är stort att få en date. Inte nog med det så skulle ju en klänning inhandlas och vi var ju inte ensamma om det precis. Det blev vi varse om när vi besökte ett av köpcentren. Det inte bara hängde en drös av klänningar på en av avdelningarna på affärerna utan det var en myrstack av tjejer med sin mammor (nä, såg inga pappor) som skrattade, skrek, tjafsade, grät om vilken klänning de skulle ha. Liisa provade ca 20. Efter 10:e började jag känna mig svimfärdig men höll uppe minen och nickade åt allt hon provade. Njae inte fodralen dock.

Till slut hittade hon DEN! Sedan skulle dejten informeras om färgen så han kunde matcha sin slips. Hur gulligt är inte det?

Givetvis var jag bortrest under själva homecoming. Kom hem after the fact, men fick i alla fall lite bilder skickade till mig.

Kvällen innan homecoming var den stora fotbollsmatchen och givetvis spelade skolans pepband. Jonas hade fått uppdraget (av mig) att åka dit och ta bilder vilket han också skulle göra före dansen. Han fick G, inte MVG - "rolling my eyes".

En av klänningarna Liisa provade

Och en annan...

Den här fastnade hon för

Kvällen innan Homecoming dansen

Vår saxofonist
Dejten och Liisa


2 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Så fina de var, båda två! Här har vi ingen homecoming dance, bara ett football game som kallas homecoming.

Äventyret framtiden sa...

Härliga bilder av Liisa. Och förstås av dejten med! Klänningsvalet blev ju jättebra!
För min del som sitter i den här delen av världen känns det nästan som om ni levde i en helt annan tidsepok. Vad jag vet så finns ingenting liknande här annat än när abiturienterna har sin bal. Kanske det är motsvarande? Kul är det hur som helst att se alla bilder.