torsdag 22 juni 2017

Lite kul emellanåt

Äh, nu lägger vi tråkigheter åt sidan och fokuserar på sånt som är kul. A deal? Yup!

Torsdag morgon och det är lugnt här hemma. Förutom de fyrbenta då! Jonas är nämligen i NYC och Liisa är på sleep over. Sa jag sommarlov? Men imorgon ska hon inte få sova ut för hon ska på audition i Hartford! Mer om det senare.

I helgen som var, var vi bjudna till en meteorolog på middag via våra svensk-norska vänner, Caroline och Tom. Meteorologen, Scott Haney, syns på CBS och är en riktig spelevink. Middagen var inte upplagd så som man många gånger är van vid i Sverige/Finland, dvs ett dukat bord med tallrikar och bestick för alla gäster. Här hämtar man sin mat och sätter sig där det finns plats för rumpan. Upplever att man bjuder så många fler gäster här och då finns det ofta inte matsalsbord så stora. Tummen upp för det!

Under kvällen kom det fram att Scott och hans partner hade separerat och han frågade skämtsamt om vi kände till någon som kunde vara intresserad. Gissa vad Jonas kläckte ur sig då? Jo, om det inte vore för min fru så kanske jag kunde tänka mig...WTF??? Det blev ett skratt som ekade hela natten. Jonas skämt kan ibland vara borderline. I alla fall om ni frågar mig.

Just ja, det var ju farsdag här i söndags. Vi åt middag ute och avslutade med glass på Jonas favorit glassbar. Lugnt och städat med andra ord. Och det behövdes efter lördagens roligheter.

Det är nog bäst jag går emellan här...

Jonas och Tom ser ut att trivas

Trish och Caroline

Kolla Scotts coola brallor!
Så här kul har han i TV, Scott Haney.
Glass i stora lass! Grattis på farsdagen Jonas!


2 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Jo den där meterologen känner jag igen från tv! Så du frotterar dig med kändisar nu, wow!

Annika sa...

KUL Taina!!!
Kul meteorologen också!
HAHA!
Jonas skämt, classic!!!
Vilka kul middagar ni har med era vänner. Håller med om att allt är mer low key och mer avstressande här då det kommer till middagar. Like it. A lot!!!
Trevlig midsommar till dig, gulliga Taina!
Kramar!!