måndag 3 oktober 2016

Det är lite mycket nu

Ni får ursäkta, men det är lite mycket nu. Får storbesök på onsdag och jag är så glad, så glad. Samtidigt som jag jobbar, så gör jag små ändringar i Liisas badrum. Ny färg på väggarna och tätar om runt badkaret. Ni som gjort det vet nog att det är ett helvetes jobb att skrapa bort den gamla tätningen!   Speciellt om de som gjort det innan slarvat. Satan i gatan vilka skärsår jag har på fingrarna! Skulle vilja att allt vara klart innan onsdag men inser att skåpluckorna hinner jag inte fixa förrän i helgen. Kanske gästen kan hjälpa till? Badrummet skulle egentligen behöva mer renovering och uppgradering, men det ingår inte i budgeten. Nu blir det nytt golv i köket, ny kyl och frys, ny diskmaskin och så en ny soffa innan jul.

Idag måndag var Liisa ledig från skolan pga Rosh Hashanah. Sånt hade vi inte på tid.

Just det, Liisa var med i en audition för skolans jazzband. Här kommer inte alla med. Det är Middle school och chanserna hon skulle klara sig var ganska små eftersom de "tävlar" mot åttorna, men hon fixade det!!!

I helgen var det som vanligt fotbollsmatch och teaterträning.

En middag ute i förra veckan

Liisa och hennes selfies

Det var kallt innan fotbollsmatchen i lördags. 

Jonas och jag på ett vanligt amerikanskt hak igår kväll. Miljoner TV-apparater

De serverar bröd, men vi äter inte speciellt så mycket bröd...




1 kommentar:

Unknown sa...

NÄR skulle du inte ha mycket på gång???😂 Du hinner ju tammetusan med allt☺
Ååh Liisa, klart att hon grejade "åttorna"👍👍👍
Må så väl alla❤