måndag 10 februari 2014

Vad är väl ett vinter OS när...

...vi har vår egen skiddrottning här i Simpan! Liisa åker, som ni vet skidor VARJE helg. Lördagar som söndagar. Hon kliver upp klockan 6 för att sedan dra iväg til Butternut i Great Barrington, MA. Hon kommer hem vid 5 tiden på eftermiddagen. Det är ganska bra jobbat för en 10-åring, eller hur?

Nu satsar hon på tävlingar och igår var det dags för första slalomtävlingen. Tidigare har det bara varit GS (giant slalom) eller storslalom, som hon tycker är betydligt lättare än just slalom. Inte nog med det så skulle de också köra sk SkillsQuest. Det var något nytt för mig. Men så är jag ju inget proffs på skidåkning heller. Om nu någon inte visste det. Även solen har sina svarta fläckar!

Ner kommer jag alltid. Det gör alla. Igår var det dock en som inte höll på att komma ner. Jonas. Han åkte nämligen upp med mig en gång och det var bra nära han råkade ut för en "olycka" uppe på toppen. Han pratade nämligen hål i huvudet på mig. "Gör så här" - "Stå så här" - Böj mer på benen". Jada jada jada.

Tillbaka till Liisa som gjorde en kanoninsats igår. Vi var så stolta över henne. För första gången så stod hon PÅ i åket. Heja Liisa!










Inga kommentarer: