söndag 30 december 2012

Så här i mellandagarna

Några dagar kvar och sedan blir det rutiner igen. Längtar! Inte för att det är så dumt att vara ledig och hänga runt, men ibland kan det bli för mycket av det goda. Men före rutinerna träder i kraft, ska vi fira in det nya året. Just nu ser det ut som om vi ska till våra vänner The Binzers. Är lite krasslig sedan ett par dagar, men det ska väl inte behöva sätta stopp hoppas jag. Lite febrig, ont i hals och huvudet bara.

Jonas och Liisa tillbringar en del tid i Ski Butternut eftersom årets Ski Development Team träning har kört igång för Liisas del. I år har hon fått nya skidor, längre sådana, och det tar tid att åka in dem. Men annars har det gått bra. Tränaren hade sagt att hon hade "Nice turns" men att hon måste köra på lite snabbare. Hon har en förmåga att stanna mitt i backen för att snacka med alla snowboardande tonåringar och fråga typ "What's up?". Det är Liisa det.

Snön har äntligen kommit till denna del av världen! Och vi har fått så det räcker ett tag. Ljuvligt vackert just nu. Pga ingen löpning idag, blir det en långpromenad med Dino istället, tillsammans med J och hennes vovve.

Utsikt från ytterdörren denna morgon. Aaah!

Skottade bort snö från trappan igår kväll, men lyktan och bocken fick lite till på sig under natten.




För några dagar sedan (då denna bild togs) kom den första snön och den var blöt. Och tung. Då lånade Jonas en snöslunga, men nu har han köpt en egen. Tycks vara kul för han körde med den både igår kväll och före klockan 6 imorse. Kul för grannarna?
Eftersom jag var solo igår, så passade jag på att läsa ut en bok av Nicholas Sparks, "The Guardian". Helt ok faktiskt. Början var lite si och så, men sedan blev det en bok jag inte kunde lägga ifrån mig. Kom sedan på att jag behövde faktiskt ta mig ut och byta in en tröja så det fick det bli en raggardusch och ut i trafiken. Suck. Lite snö och folk körde som om de fått punka på alla fyra. 

Måste bara säga att det här med att byta ut varor här är SÅ lätt. Det är knappt så kvittot behövs ibland. Nema problema och vips är det klart! 

Lite julig bild, eller hur? Förutom mitt stela leende, som skulle platsa in på tandläkarens reklam för "Toothache". Kolla in mina dekorationer på spegeln. Sådana där som min mamma alltid hade på speglar och kylskåpsdörren. 
Nu blir det en kopp kaffe till och sedan öppna boken av Kepler, "Eldvittnet". Någon som läst den?

10 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Wow vad mycket snö ni har fått! Vi var i DC nyss (kom hem igår) och det snöade där men det mesta smälte bort direkt för det så blött. Även här har all snön som föll igår smält redan. Gissar att Liisa älskar snön?! Ja, och så Jonas också såklart nu närhan skaffat en ny leksak....! ;-)
Jag har inte läst ngn av dina böcker men håller själv på med Cloud Atlas nu som är riktigt bra! Jag bara måste se filmen när jag läst klart boken! :-)
En riktigt GOD FORTSÄTTNING önskar jag er nu också Taina!!!!!
KRAM!

Annika sa...

Vi har ingen snö alls. Total barmark. Tråkigt! Underbart med så mkt snö som ni har. Så ska det se ut vid nyår!
Jag är oxå krasslig, ont i huvudet, lite halsont och feber. Men jag tänker iaf gå på fest imorrn, så det så!!! Kurerar mig bäst jag kan nu. Tycker fö inte det är konstigt att folk kör dåligt på snö och is. Alla kör ju på sommardäck. Det tycker jag oxå är skitläskigt. Hoppas att ni får ett riktigt toppen nyår!!! Jo, jag tycker oxå det ska bli skönt med vardag igen på ett sätt.
Gott Nytt År och stora kramar!!!!

Anonym sa...

Vilket snölandskap ni har fått! Himla mysigt och fint =). Jag måste ha fel på ögonen, för jag såg inget stelt leende utan tänkte som alltid att du är så himla fin, pigg och glad! Du gör mig glad med din energi! Kram Mimmi

StrandMamman sa...

Fint att ni också fått snö nu! Här har vädret tyvärr svängt om till plusgrader med regn idag, och det är fruktansvärt halt.

Jag läste faktiskt slut Eldvittnet igår, och hade lite blandade känslor för den, tyckte vissa delar kändes lite otäcka att läsa. Nu fortsätter jag med del 2 av Hunger Games, läser de böckerna på engelska :)

Önskar er ett riktigt bra slut på året och onnellista uutta vuotta!!

Anne-Marie sa...

Ser riktigt juligt ut hos er med all snö. Här har vi så det räcker också. :) De där julbockarna är så fina tycker jag.
Just det, spegeldekorationerna minns jag nu. Det hade vi också hemma när jag var liten. Kul! Kram!

Charlie sa ... sa...

Det är som julkort här nu! Tog mig en runda i morse. Härligt.

Yikes, trist att inte vara i form. Hoppas du kryar på dig! Jag har inte varit förkyld på 10 år och börjar undra vad det är för fel nästan. Måste vara allt smågodis jag äter ;)

Keppler - japp, har en bredvid sängen. Just nu läser jag om Mr. Grey.

Mellandagstankar - både tänka och tanka som du skrev. Så är det!

Ha så roligt imorgon. Gott Nytt År!!!

Kram
Lotta

Desiree sa...

Jag är imponerad över all snö som ni fått, wow! Det är som om all snön som vi hade har förflyttats till er på andra sidan atlanten. Här har det varit tö väder senaste dagarna så snön är på väg bort.
Synd att du känner dig lite krasslig men hoppas ändå att du får ett riktigt trevligt nyårsfirande. Kul för Liisa med både snö och mycket skidåkning uppe i Butternut.
Krya på dig och Gott Nytt År!!!
Kramar!

Camilla sa...

Jag har läst alla Keplers böcker och håller nu på med den senaste, Sandmannen. De är ju så spännande att man inte kan lägga ner dem. Till och med syrran tyckte det, som brukar vara knusslig när det gäller spänning.
Trevlig läsning :)

Kram

Annika sa...

Gillar INTE Keppler.
Har visserligen bara läst Hypnositören men tyckte den var rätt usel. Den brast i ALL logik.
Hoppas den du läser nu är bättre.
Kram igen!!

Anna, Fair and True sa...

Fint med julbocken i snön!