fredag 21 december 2012

Jorå, jag hänger med än!

Några kalendrar eller gasläckor har inte fått omkull mig. I'm still here! Men bara för att jag finns, ska ni inte nu tro att jag ska lägga ned tid på att författa ett trevligt och långt julinlägg. Så luta er INTE tillbaka i fåtöljen utan gör som jag och SPRING RUNT! Nu menar jag inte i det vanliga motionsspåret utan variera dig lite, så som i affärer. Japp, det är vad jag ska göra när dagens möten är avklarade.

Inte lätt att stiga upp idag med jetlag och uppersittarkväll pga av - håll i er - GASLÄCKA i vår nya ledning in till huset!!!!  Det utlöstes ett emergency call när det plötsligt började lukta ruttna ägg ute. Nu är det fixat, men ni ska inte tro att de kommer undan SÅ lätt. Detta fel passerade nämligen tre inspektörer som gladeligen skrivit och godkänt en trasig del!!!! Tur att jag är i kvalitetsbranchen, för ett fel ska jag kunna formulera till något stort. Mycket stort. Nu skulle jag gärna vilja använda mitt finska ordförråd...

Nu kaffe. Jag återkommer i helgen någongång så håll ut.

4 kommentarer:

Desiree sa...

Oj du milde vilket välkommnande tillbaka. Du bor i det förlovade landet där man kan och också stämmer folk. Det kanske är dags att lägga in en stämning för de tre inspektörer som inte gjorde sitt jobb ordentligt. Även om julen inte direkt börjat på ett lyckligt sätt så hoppas jag att ni snart får lite julefrid och att du just får chansen att luta dig tillbaka i din fotölj och njuta av ledighet, julmys och godsaker på julbordet.
En stor tröstkram i kaoset.

Charlie sa ... sa...

Varför inte klämma in en gasläcka några dagar innan jul när man jetlag liksom ;) Mon dieu. Alltid är det något!!

Hoppas det fixar sig. Ta ett glas vin ikväll ;)

Kramkram
Lotta

Marianne sa...

Men FY vilken tur att ni upptäckte gasläckan innan någonting hände! Och ja, vilken tur att du kommer att kunna formulera det klagomålet ordentligt, för sånt där får bara inte hända! Tänk om det händer i en familj med förståndshandikappade? Eller en där någon fiser hela tiden. Då vet man inte vad som kan hända.

Jag har sprungit klart i affärerna, det gjorde jag på så sätt att jag satte mig framför datorn och beställde. Mycket bekvämt. Det mesta har också levererats direkt i brevlådan, så jag har inte ens behövt springa till "posten".

Nu är det bara städning och en del matlagning som återstår. Men just nu kaffepaus.

Stora JULEKRAMAR!

Charlie sa ... sa...

....och God Jul till dig och din härliga familj Taina!

Stor kram!

Lotta