lördag 28 januari 2012

Jobb, gamla vänner, nya vänner och så en ny kärlek...

Vilken vecka! Om jag är trött och slut nu? Nä, inte nämnvärt, men igår kväll var jag lite durrig i kolan. Mer än vanligt, eftersom jag inte hade tid att sova på planet så mycket. Satt och pratade med en mycket trevlig ung man vars fru jobbade i besättningen. Vi fick den bästa servicen EVER!

Skönt att vara hemma igen, även om Liisa och Jonas redan dragit iväg till Butternut för att åka skidor. Själv ska jag tömma resväskan, tvätta, dra ut på en lååång springtur med Dino. Ni vet han som springer på alla fyra. Min partner in crime.

Veckan var alltså väldigt intensiv och det passar mig bra. Älskar ju när det händer saker hela tiden. Jag har ju mottot att den dagen jag ska läggas "six feet under" så ska det sladdas ner.

Förutom jobb och möten med intressanta kollegor samt medarbetarsamtal med chefen, så hann jag träna genom att springa på Göteborgs gator på morgnarna, träffa bästa vänninan Ing-Marie som var i Göteborg samtidigt, träffa en mycket intressant tjej på spårvagnen "prinsessan Diana" och sedan hann jag med en BLOGGTRÄFF! Japp, det är sant. Melting Pot! Hennes blogg heter alltså så och det var ju ett så kul och underbart trevligt möte med en person som jag lärt känna via blogosfären. Det satt där. Ni vet känslan av att "vi har umgåtts många ggr tidigare och vi vet redan mycket om varandra". Lena har ganska nyligen flyttat tillbaka från Indien hem till Svedala och ska anpassa sig till det lite kargare klimatet igen. LÄS hennes blogg och titta gärna på de vackra och intressanta bilderna hon har i sin blogg. Snacka om färgglada bilder.

Nu ska jag erkänna en sak. Jag är kär. I Alfred. Ni kan inte föreställa er hur charmig denna unge man är. Jag har följt han utveckling från det han var ett frö. Jaja, inte riktigt varit på plats, men fått se fröet växa och sedan ploppa ut som en av de sötaste små varelserna. Han föddes i Indien och nu fick jag alltså träffa honom IRL. Det var svårt att slita sig ifrån honom.

Lena hade inte bara min stora kärlek med sig utan även tuffa 13-åringen Nora som vet det mesta om mode. Hon har lovat att bli min personal shopper då jag verkligen suger vad gäller mode. Speciellt olika märken, vilket hon snabbt kunde konstatera. Pinsamt.

Nu kör vi lite bilder. Skulle givetvis ha fotat mer, men nu kör vi:

Vi tar en titt på hotellrummet. Ooops vad är det som står på bordet då?

Ville bara visa er detta. Ja, INTE att jag glömt att knäppa byxorna som jag lade märke till nu, utan placeringen av spegeln. Tänk er att ni sitter där på toaletten (toastolen bakom mig), lite trött och mosig och med dörren öppen när du plötsligt tittar rakt fram? Ingen vacker syn...

Från toalettbesök till mat. Egentligen ska det beskrivas i omvänd ordning om jag nu ska vara logisk. Men vem har påstått att jag är det? Logisk alltså. I alla fall så är det ett måste att äta räkmacka på Heaven 23 när man är i Göteborg. Gott? Tacka fan för det!

Bästaste Ing-Marie! DEN damen kan hon. Vilken kvinna, både i arbetet som privat. Det är en av de mest positivaste människorna jag känner. Hon är även Bellas gudmor.

Vi hann med ett besök på en italiensk restaurang där vi inte bara drack vin utan åt lite mat också. De få gånger vi hann med att stoppa i oss något och tugga för det var ganska mycket prat och skratt. Vad jag åt? Det ser ni väl! Mums mums!

Och vem är då detta? Jo får jag presentera min framtida personal shopper N O R A! Sorry Nora, men det gör väl inget att du blundar här? Vi kan väl säga att du njuter av kakan. Ja det lilla som blev över vill säga för...

...HÄR har ni en kille som hade full koll på vad som ställdes fram!

Min nya kärlek ALFRED!

Och så bloggkompisen Lena. Alfreds mamma.

Oj vad kul det var att träffa dig Lena! Men du, jag har fortfarande tusenmiljoner frågor med mig hem, så glöm inte att vi ska planera en längre träff när jag kommer nästa gång! TUSEN tack för att du tog dig tid att krångla in till Nordstan en kväll som denna.

Titta vad jag fick av Lena! Okej, en sak var till Liisa och hon älskade Ganesha-påsen och jag det fina fatet. TACK snälla Lena.

Nu har jag inte tid att sitta här. Ska iväg till mäklaren...hehe.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Skönt att du är hemma nu Taina. Mycket hann du med under din vecka i Göteborg må jag säga. Gillar Göteborg, det är en härlig stad. Hoppas att gatorna inte var allt för isiga att springa på eller har du broddar på dina löparskor? Helt rätt i att frossa loss på båda räkor och havskräftor. Ha skön helg och hoppas att mötet med mäklaren blir av positiv out come.

Kram!

HeLena sa...

Välkommen hem! Fina bilder! Och jag är glad att du har haft det bra. Skojsigt med bloggträff ååå vilken sööööt guldklimp! Fina grejjer fick du också:). Lycka till hos mäklaren!
kram från ett vintrigt Stockholms skärgård

Charlie sa ... sa...

Gud vad du hunnit med, bästa Taina stil! Härligt Taina och så roligt att läsa. Alfred är verkligen hur söt som helst! Nora kan få hjälpa mig också ;)

Välkommen hem, skönt att du hunnit packa upp lite och ge dig ut på en runda, jet lag är ju som det är. Jag är snurrig i flera dagar även om jag inte gillar att erkänna att det är så.

Kramar!!

Melting Pot sa...

Vi suger åt oss alla fina ord som svampar:)
Du kan räkna med att kärleken är besvarad. Alfred blev helt 'blown away' av din charm och han var mycket ledsen när vi lämnat av dig.
Självklart måste vi ses längre nästa gång du är i stan. Har massor att fråga dig också. Inte minst om löpning. Det hann vi ju inte ens nämna....
Det var inget besvär alls att åka in till stan. Det gjorde vi så gärna. Jag är verkligen glad att vi fick till denna lilla träff!
Stor kram Lena

Taina sa...

Desiree
Det är märkligt hur mycket som hinns med om viljan finns. Sova hinner jag ju göra senare, hahahaha!

Jag sprang utan broddar. Gatorna i Göteborg var så bra sandade så det var inga problem att springa. Så mysigt att dra ut på gatorna då staden precis började vakna till.

Japp, nu har vi varit hos mäklaren. Och mäklaren hos oss. Mycket papper är det...

Kram kram

HeLena
Tackar. Sköööönt att vara hemma! Men idag drog Jonas iväg igen. Vi nöter inte på varandra direkt.
Javisst är han söt, lille Alfred!!!

Jag har sett att ni har det vintrigt. Fint!

Kramen!

Lotta
Ibland blir jag förvånad själv när jag reflekterar att det går faktiskt att hinna med mer än man tror ibland. Och kul är det ju att träffa gamla som nya vänner. Ja vi får ta hit Nora och hjälpa oss med shoppingen!

Jetlaggen SUGER big time och jag gillar det inte! Spelar ingen roll hur mycket jag siver så går jag omkring i en dvala i alla fall. Suck.

Kramar!!!

Lena
Åh nu när jag tittar på bilderna efteråt på Alfred så gör det ont i hjärtat att tänka på att han grät. Lille gubben.
Ja oj oj vad många frågor blev obesvarade och löpning kom vi faktiskt aldrig in på! Det MÅSTE vi avhandla nästa gång.
Ge nu Alfred en bamsekram från mig.

Kramar!!

Anonym sa...

Underbar blogg!! Så positiv och glad människa :)
Kram från Gbg Diana