torsdag 12 januari 2012

Hur mås det idag då?

Ibland blir bloggen en väderblogg och ibland en hälsoblogg, dvs hur mår vi idag då? Eftersom de senaste dagarna varit snoriga, febriga och så halsont på det, så måste jag ju ge en statusrapport och idag är det INTE en kul dag! Sov som ett arsel inatt med ett rivjärn i halsen och febertoppar som fick mig att gå upp ett par ggr för att byta nattlinne/pyjamas. På mig själv alltså. Jag svettades. Jag frös och så där höll det på. Om jag tränade igår? Japp, för jag lyssnade på en av de där som vet och hon sa att det är bara bra att svettas ut skiten. Och det gjorde en annan.

Liisa mår alldeles utmärkt förutom lite snorighet. Hon vill gärna inte missa skoldagar och speciellt inte när det är möte med scouterna, som det var igår. Hon fick med sig en ordersedel för "cookie sale" så nu börjas det! Som tur är behöver jag inte baka dessa kakor. Ska jag vara ärlig skulle jag nog kunna sno ihop godare kakor själv, för de flesta smakar plywood tycker jag. Men flickorna fick träna på att övertyga om att de är SÅ GODA!

Att sova som ett arsel, fick mig plötsligt att tänka på vart den egentligen tog vägen. Mitt arsel alltså. Det snackas ju mycket om Body Toning nu. En av mina instruktörer på gymmet är grym vad gäller det. Igår när hon demonstrerade en övning, upptäckte jag, med flera andra, någonting i ögonvrån som fladdrade trots att vi hade avslutat rörelsen. Det är då det går upp ett Liljeholmens om att ens kropp är inte så body tonad trots all träning. Det gäller att variera. JAG VET. Det andra är att ge fan i att åldras, för skinnet blir ju inte mer elastiskt med åren precis.

Vi bor i ett område med väldigt få överviktiga, dvs detta är inte USAs fetaste delstat vad gäller kilon. Här har många sina egna PTn. Inte jag dock. Hade en, en kort tid då jag fick utnyttja gymmets egna PTn gratis när de raggade kunder. Tyckte inte min PT var så där superpeppande. Jag vill ju ha en som vrålar i örat på mig, som tränarna i Biggest Loser.

I alla fall så har Aimiee, vår instruktör en kropp som är sååååå body tonad som det bara går. Från armar, till vader och däremellan skinkorna. När jag kollar min, så har den halkat ned och blivit platt! Platt!! Fattar ni? Ingen vill väl ha ett platt arsel! Det var ju inne på 60-talet men NU ska de vara runda och välsvarvade. Ska erkänna att jag ibland kommer på mig att leka Anna Anka och gör då hennes rumpövningar. Om jag ser någon skillnad? Inte än, men skam den som ger sig. Om DU har något tips om att lyfta upp fanskapet, eller om du hittar det, så meddela mig genast.

Ni som sett Anna Ankas program vet vad jag snackar om för övningar. Den här eller kissande hunden ska ju vara bra, sägs det.

Gäller sedan att hålla koll på om den lyfts eller ramlar ännu mer ned. Nu ska jag erkänna att jag kniper ihop skinkorna lite på den här bilden...

Och idag vaknade vi till något vitt på marken!

Och jag hade glömt att köra in bilen. Bra Taina.

Lite snö innebär School delays, men än så länge har vårt skoldistrikt inte kommit upp så det blir, förhoppningsvis, vanlig tid.

Nä nu tar jag en till kopp kaffe. Riktigt kaffe alltså, eftersom de nu börjat sälja...

GEVALIA!

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Så ni har fått snö?! Här är snöfritt. Och du rumpövningar är alltid bra. Själv har jag träningsvärk i axlar och skuldror sedan jag gick och storhandlade på Trader Joe's igår och släpade hem allt från Upper West Side. Det var rätt tungt. :-)
KRAM!

Taina sa...

Saltis
Jajamen här var det vitt på backen imorse. Inte lika vitt nu eftersom det har regnat mest hela dagen tyvärr.
Ja men du vet väl att man tränar rumpan bra när man släpar på tunga varor. Man liksom spänner skinkorna lite extra! Hahahahaha!

Kramar

Lenita sa...

Hmm, min rumpa blir då definitivt inte plattare - tvärtom. Den väller ut på alla bredder så att säga, trots rumpövningar och löpning. Något medicininstitut har utlyst en tävling där man kan få ca 75 milj om man uppfinner en scanner som kan scanna av kroppen och ge en hälsostatus. Om jag hade pengar av den storleken skulle jag utlysa en tävling om en apparat som gör att man kan dela med sig av kroppsdelar som så att säga är för mycket och ge till dem som tycker att de har för lite. På det viset slipper man även farliga bröstinplantat. (Kan man ta patent på idén?) Krya på dig

Desiree sa...

Ni har ju en hel del snö. Tycker din rumpa ser fin ut. Det är ju aldrig försent att bli vältränad. Jag kollade in den där DVD klippet på hon som var 72 och supervältränad som du la ut på fejjan. Tänk på henne Taina. Det är inte för sent för oss ;-)
Hoppas att du mår bättre idag. Usch du fick nog en släng av det som Liisa precis haft. Jag körde lite spinning igår men det gick halvbra. Jag hade orken men fick sådana hostattacker och rosslande i bröstet att jag trodde att jag skulle trilla av cykeln. Kände att jag knappt fick luft när pulsen steg för mycket. Jag får ta ett lite lugnare pass idag.
Krya på dig.
Kram!

Annika sa...

Nu är väl den där snön borta, tänker jag.
Man får ju aldrig njuta länge av den.
Nej, ge oss en stpr blizzard käftsmäll innan vintern är över.
Kul med Gevalia. Det är billigare hos er än hos mig :-(
MAN, vad du är vältränad, Taina!!
YOU rule!!
Kramar!!!

Taina sa...

Lenita
Hahahahahaha! BRA idé! Det har jag också tänkt på ibland. Om jag skulle få ligga på ett operationsbord och ta från någon annan som gör en förminskning av t.ex tuttarna och stoppar in lite i mina!!! Hahahaha! TA PATENT Lenita. Jag är med donerar en dollar eller två...

Kramar!

Desiree
Jaha så du har kört igång redan med träningen. Jag känner att orken inte räcker till när jag är sjuk. Svettas lättare. Andas tyngre. Känner en allmän matthet. Få se hur det blir idag.

Visst är hon grym kvinnan på 72 bast?? Helt otroligt måste jag säga. Vi har några år på oss, hihi.

Kram kram

Annika
Det finns liiiite snö kvar. Men inget att skryta över precis. Det tycks inte komma något de närmaste dagarna heller, tyvärr.

Nu är ju Gevalian på extrapris och jag köpte på mig några paket faktiskt. Gött för en kaffedrickare som jag!

Hahaha, SÅ vältränad är jag inte, men så är jag ju snart 50...holy macaroni!

KRAMAR!