tisdag 4 oktober 2011

Torftigt inlägg bara

Som vanligt är jag stressad. Stressad av arbetet och av att Jonas är bortrest. Ja, ja vi visste att han skulle resa mycket i sin nya tjänst. Bara att gilla läget och planera ut i fingertopparna allt som ska göras. En sak jag skulle vilja göra nu är att fixa till ute lite men det REGNAR JU HELA TIDEN! Kallt och ruggigt och värmen är INTE påslagen i huset. Igår tog jag ner aset till luftkonditionering i Liisas rum. Hon ville ha nya gardiner och dessa kan inte hängas upp om fönstren inte är tvättade. Inte nog med att aset är en uppfinning a la 1800-talet med vikt och otymplighet så är amerikanska fönster konstruerade under Hedenhös. Om ni vill läsa hur det går till att installera och ta ur dessa as så kan ni läsa det på Peters blogg. Han har ju Pedro han...

Helgen som var och utmaningen jag fått från Helena får jag skriva om en annan dag. Och min konstiga tå måste jag också berätta om. Den som svällde upp av en outgrundlig anledning. Men det tar vi en annan gång.

Tänkte bara visa en bild på gardinerna som Liisa valt. JAG VET!!! De är GRÄSLIGA!!! Två månader ger jag dem. Två månader. Kom ihåg det. Förresten är det hon som bor i det rummet, inte jag.

8 kommentarer:

Annika sa...

Har central AC, som tur är, så jag slipper de där fönsteråbäkena, som tur ÄR!!
Det verkar verkligen vara jobbigt.
Hoppas att stressen lägger sig snart, bästaste Taina!!!
Jamen gardinerna är inte så hemska, speciellt inte i ett barnrum.
Lovar...
Kram!!

Desiree sa...

Vi hade också central AC vilket var jätteskönt men jag håller med om att amerikanska fönster är gräsliga på många sätt. Visst är det vackert med spröjs som det är på de flesta amerikanska fönster men ett rent helvete att pustsa och rengöra. Vi hade tunna enkelglas där det läckte in massor av kyla under höst och vinter och massor av värme under sommaren. Jag tycker att gardinerna är helt ok. Det är ju Liisas rum och hon får frossa loss i rosa om man är liten tjej som Liisa är.
Du skulle ju nästan behöva någon au-pair tjej som kunde hämta och lämna Liisa i skolan och alla aktivteter. Men jag hoppas du lyckas pussla ihop det och att det blir lite mindre stressigt.
Kram!

Camilla sa...

Gardinerna. Jag vet inte vad jag ska säga. De ser nästan självlysande ut;) Och jag som gillar den rosa färgen hade nog inte valt den till gardiner precis. Tur kanske att hon inte valde dem till ert sovrum iallafall:)

Vad är det med din tå?

Kram

Saltistjejen sa...

Hahaaaaa!!!!! ja du gardinerna var inte riktigt i min smak heller, men som sagt det är ju inte jag som ska titta på dem. ;-)
Hoppas ni får lite värme om rumpan!!! :-)
Här har vi också lite kyligt nu. Oktober brukar vara den kyligaste månaden inomhus för oss eftersom temp ofta sjunker ute men de inte sätter på värmen förrän senare.
KRAM!

Charlie sa ... sa...

Jag känner mig inte redo för värme inomhus, jag öppnar fönstret när det sovas!! Jag är kanske i övergångsåldern?! Hilfe!

Jamen Liisa vet hur det ska vara för att få tjejmyskänsla.

Keep us posted hur det går med gardinerna iallafall. Hälsa att Lotta gillar dem just där dem hänger!

Kram

anna of sweden sa...

Man blir ju glad av dem i varje fall. Gardinerna! ;)

Lena (Meltingpot) sa...

Ser ju onekligen väldigt ROSA ut och väldigt passande för en liten dam i den åldern! Härligt! Kram Lena (som också är gräsänka för det mesta...)

HeLena sa...

Ingen stress Taina!! Inte inte! Är man en liten sessa ska man ha rosa gardiner, det får drottningen leva med;). Hoppas du får rå om dig lite i helgen och koppla av. Som en säljare på H&M sa till mig, "ta dig ett glas vin och rensa ur plånboken" och det är ganska bra "snabb avkoppling"... hahahaha men allvarligt Taina, släpp alla måsten en liten stund i helgen. Om du kan...
Kramar!!