måndag 17 oktober 2011

1:42:07...NU JÄKLAR!

Jaha, Jonas sprang en halvmara i lördags och persade så det räcker och blir över! Nej, jag sprang som sagt var inte. Och tur är väl det för den där tiden hade jag ALDRIG spräckt. Sablar också! Kul, kul för honom, men jag tål inte när jag vet att han är snabbare. Perkele, som vi säger i Finland. Skulle kunna använda betydligt fler (och fulare) ord, men jag är ju så finkänslig av mig så jag låter bli.

Jag grattade honom såklart och frågade om det inte vore dags att ställa upp på en mara nu. Ni minns väl min utmaning förra året då han ballade ur i sista minuten? Vet ni vad han sa nu då? Att det inte krävs en löpare för att klara av en mara!! Ursäkta mig????? Han hade, Jonas alltså, stått och tittat på dem som kom in på 4 timmar på maran och tyckte inte att de såg ut som löpare precis. Ja men vad fan tror han, att de ska studsa in i mål efter 42 km? Och när de ändå håller på så kan de väl hjula också! Vår granne höll med Jonas. Riktiga löpare håller sig till halvmaror. Suck.

Jag drog till gymmet och sprang på löpbandet. Skulle coola av mig lite. Väl där så såg jag en välsminkad (och välsvarvad) dam som ställde sig på löpbandet bredvid mitt. Jag väntade bara på att hon skulle ta fram en tidning och sedan ställa in bandet på typ 1 km i timmen. Nähä så blev det inte för hon körde igång på 12,8 km/timme! "Kör du", tänkte jag och väntade bara på att hon skulle flyga av bandet. Men icke. Hon sprang där och var så där vrålsnygg, knappt en svettpärla i pannan och en stil som fick en annan att känna sig som en flodhäst som dansar balett. Så där körde hon på i 40 minuter och hoppade glatt av bandet för att sedan fortsätta med lite styrketräning. Där sprang jag och hade fullt sjå att hålla mig kvar på bandet. Ja, jag kunde ju inte vara sämre för jag ställde in mitt band på 12, 8 jag med. Men bara den sista minuten och det räckte för att jag nästan skulle åka av. Det var den dagen det! Skitsur på både gubben, som bara efter ett par år lyckas springa så där fort, och vrålsnygga damer som egentligen ska läsa tidningar på gymmet.

Annars då? Jo tack. Det är jobb, jobb och så lite mer jobb som gäller.

Vill bara avsluta med att säga att jag är inte bara en dålig förlorare utan jag suger också vad gäller att svara på kommentarer till mina inlägg. Sorry. Ibland känns det som om jag ska lägga bloggen i träda. JAG VET! Det sitter fortfarande i. Men istället för att sitta vid datorn så skulle jag kunna lägga ner mer tid på träning. Först ska jag jobba klart och sedan ska jag TRÄNA! HÖR DU DET JONAS????


Stå där och flina du! Med dina 1:42:07. Kom igen när du har gjort en HEL mara. Då kan vi snacka löpning igen.

6 kommentarer:

Kalaslotta sa...

Hahahaha...såna där snyggtanter med galet bra flås och stil har vi överallt här... Jag känner dock mer igen mig i beskrivningen "flodhäst som dansar balett".

Förresten, hur är det med pappa?

Kramen

Fröken fräken sa...

Hej! Jag har nu smygläst din blog ett tag och stor gillar den. Så här har du en följare till.

Julia

Desiree sa...

Ha ha du är ju rolig Taina. Jag gillar att du är så ärlig. Jag förstår dig. Själv har jag jättesvårt för när Calle ska vara hurtigare än mig. Det kan jag liksom inte ta. Det var en morgon vi var ute och sprang och han var laddad som bara den och jag var seg med ben av bly. Han fick vare sig springa längre än mig eller fortare. Det slutade med att jag står och gapar åt honom att det är jag som är den sportiga i familjen så den rollen får han inte ta. Den är upptagen redan!
De ultimata löparna måste ju vara de som klarar att springa en hel mara. Jag håller med dig. Men tycker att Jonas var duktig som sprang en halvmara. Så han har all anledning att vara både stolt och glad.
My god vad gäller den sminkade tanten. Ibland får man verkligen äta upp sina fördommar. 12,8 är skitsnabbt. Jag tycker jag är snabb när jag ställer in bandet på 10. Har inte vågat ställa in högre än det. 10 räcker för att jag ska känna mig duktig med sprint i benen.
Ha en bra dag och en bra träningsstund efter jobbet.
Kram!

Annika sa...

Haha, ja så kan det gå...
jag har ju själv duktiga fördomar mot välsminkade gymdamer, men där ser man...
HAHA!
Grattis till Jonas superbra tid på halvmaran!!
Bra jobbat!
Kram!

Taina sa...

KalasLotta
Åh vet du! Igår fick jag besked från min faster och pappa hade suttit uppe en stund och pratat och skrattat. Verkar som om minnet och humorn sitter kvar sa hon. Han är dock fortfarande väldigt svag och trött men allt pekar bara uppåt!!! SÅ GLAD och nu har han förhoppningsvis fått en bunt med kort, foton och teckningar från oss som jag hoppas ska förgylla hans dag.

De där snyggtanterna gillar vi INTE! Speciellt inte om de ska springa så där fort.

Kramar

Fröken Fräken
Vad roligt! Välkommen! Jag har har varit inne på din blogg tidigare och ska givetvis besöka den igen!!

Desiree
Helt klart! Det går ju inte att två ska ha den platsen och DU är den sportigare. Hahahahaha!

Ja men fattar du! Bandet gick så fort och jag var livrädd att flyga av. Att springa 100 m UTE är en helt annan sak, men på band då minsta lilla snedsteg kan leda till nära döden upplevelse!

KRAMAR

Taina sa...

Annika
Ja men varför har vi det egentligen? Förresten tycker jag de ska ägna sig åt att läsa tidningar och bara vara snygga. Inte vara snygga OCH duktiga!

Jaja han VAR duktig. Nog om det...hehehehe!

Kram