torsdag 25 februari 2010

Torsdagspladder

Det är inte sant! Det är fredag imorgon. Sköööööööööönt. Maken kommer hem och jag ska på ett Zumba pass med live musik igen. Tonårsdottern ska vara med i en hästshow på söndag och Minstingen har 1000 järn i elden. Jag har lyssnat på de två första typ. Men helgen är här i alla fall.

Nu hoppas jag bara att det inte blir snow day imorgon, som de hotat med. Vi hade ju det igår och det var URlöjligt beslut. Nu regnar det. Rättare sagt, det ÖSER ner! Tyvärr hände det som inte får hända, en skolbuss i Hartford körde av vägen. Nu tror jag inte att det enbart var underlaget som orsakade olyckan men det är lätt att skylla på det. Ingen skadades allvarligt, men varje gång det händer sätter det fart på diskussionerna om när ska man tillåta bussar köra och ska det vara säkerhetsbälten i bussar osv. Jag vet inte hur det är med besiktning av bussar, men bilar besiktigas ju inte här i CT!

Idag fick jag hämta Minstingen från skolan. Hon skulle nämligen på ett födelsedagskalas så det var lite bråttom hem. Temat var pink eftersom denna lilla nyblivna 6-åring är helt galen i rosa. Och nog stämde det allt, för när jag kom in i huset var det verkligen bara rosa överallt och jubilaren hade tagit på sig en rosa långklänning! Gästerna skulle också klä sig i rosa och så här såg Minstingen ut:

Så här ser man ut när man ska gå på kalas. Tutun på plats såklart!

Många paket här slås inte in i papper, som jag annars är van vid. Här är det ok med att lägga presenten i en chic kasse. Lite silkespapper i botten och som sticker upp lite fint så där och voila du har en fin "inslagen" gåva. Det låter inte så svårt, men att få ner det där silkespappret, så att det sticker upp några snygga flikar, är lättare sagt än gjort. Jag tycker att det ser mer ut som om någon har torkat sig på pappret. Det blir ju så in-i-helvete skrynkligt när jag gör det. Men barn tänker nog inte så mycket på det. Får vi hoppas i alla fall.


Var är silkespappret då? De där "fina" flikarna är nerknölade i botten på kassen!

Ja just det. Vart tog Sverige vägen i hockey då???? Lalalalalalaaaaa.

8 kommentarer:

Petchie75 sa...

Va?? Vad otäckt att man inte besiktigar bilar i CT!! Min far undrade just om man har bilbesiktning i Puerto Rico och jag har i min enfald bara tagit för givet att man har det i alla länder... Får ta och kolla upp det där!
Har inte skolbussarna säkerhetsbälten? Jag sätter ALLTID på bältet i bussar och taxis OM det finns. Jag såg just igår en familj på tv som åkte en sk RV och där sprang barnen runt i bussen hur som helst. Alltså varför är det inte obligatoriskt att ha säkerhetsbälte i alla sorters fordon? Konstigt.
Jag gillar rosa jag med, kanske borde organisera ett rosa 35-års party i sommar ;-)
Kram och trevlig helg!

Saltistjejen sa...

Vad fin hon är! Men det är verkligen skumt att man använder de där gamla gula bussarna fortfarande som är både osköna samt rent av farliga (inga bälten) till skolbarn!
Och ja du de tre kronorna verkar ha rullat iväg du... Haha! Men det är ju bra att det kan glädjanågon iallafall!!! ;-)
Hr vräker det förövrigt ner blötsnö nu. Fy!
KRAAAM!

alegni sa...

inte spelar det väl så stor roll att sverige inte klarade sig i hockey, huvudsaken är ju att finland är med fortfarande, eller?
vilken fin kalastjej du visar upp idag, och klart tutun ska på när man ska på kalas :)
personligen tycker jag det är bekvämt med presentkassar, men här i landet har vi inte ännu kommit på det där med silkespapper. jag har sett det på bilder och i tv och undrat tyst för mig själv vad pappret är till för...
ha en trevlig helg med alla aktiviteter ni har på agendan! kram

Annika sa...

Men kollas inte bilarna i CT??? Det gör det i VA en ggn om året, annars får man körförbud...
Tänk vad det diffar från stat till stat....
JA, nu hejjar vi på Finland eftersom det itne gick ngt vidare för kronorna...Inte så otippat, trots allt...
Kram!

Fröken Anki sa...

Rosa är en härlig färg! Jag är helt med på rosa kalas. ;)

Ingen besiktning??? Vad är det för knäpp regel! Här görs det varje år. Skönt. Och det där med att de inte kan köra bussar i halkigt väglag tycker jag också är så konstigt. Det finns ju däck och kedjor som klarar vinterväglag. Och det är ju inte precis nån ovanlighet här uppe i nordost att det blir vinter. Eller?

Hoppas att ni har en skön fredag, att alla är på sina respektive jobb och skolor idag och sen att det blir en härlig helg! Ni verkar ha fullt upp.

kram

Anne sa...

Vad jag känner till och vet så besiktas inte bilarna här heller. Vi har bott här tre år och inte har vi gjort det i alla fall. Vet inte om det har nåt med att göra hur gamla/nya bilarna är, men på den här tiden har vi haft både gammal och ny bil, så det borde jag ju ha märkt i så fall.
En så fin rosa tjej, synd man inte är liten mer. Jag hade gärna klätt mig i rosa från topp till tå.
Hoppas helgen blir riktigt super i det Tainska residenset.

Anna, Fair and True sa...

Jag undrar som övriga, vadå?? Besiktas inte bilarna i CT?? Det kanske är för att ni har ny bil och att man inte besiktar förrän det tredje året eller nåt (som i Sverige)?

Trevlig helg!

Jenny sa...

Inte för att jag vill vara den som är den... men vart tog Finland vägen i hockeyn då? Nej just det, de torskade mot USA med 6-1 ... Lalalalala ;-). På en helt annan, mycket mindre svensk-skadeglädjes not, vad söt hon är, lillfia!! Hoppas hon fick roligt på kalaset och jag stoppar alltid ner silkespappret som man stoppar ner servetter i glas typ, liksom i en snibb med alla flikar uppåt. Och så gäller det att inte ha för stor påse, den ska nästan vara på gränsen till för liten - Då syns snibbarna jättebra :-)!! Slut på dagens husmorstips och hoppas att ni får en jätteskön helg och inte sitter med strömavbrott. Kram!!