måndag 11 januari 2010

Bonnaförkylning

Helgen gick med raketfart. Ont i kroppen och knoppen. Inget allvarligt, bara så där lagom hängig och lite febrig. En hederlig bonnaförkylning helt enkelt.

Medan jag låg under täcket på lördagen, var Maken och Minstingen till Butternut för att åka skidor. KalasLotta var visst också där och jag sa till Maken att hälsa, om han stötte på henne. Men icke sa nicke. Ingen Lotta syntes till.

Minstingen har, enligt Maken, blivit riktigt tuff nu. Ett par gånger gick det lite för fort och hon drog in i skogen! Fartdåren! Det blir nog att sätta in henne i skidskolan när vi är i Tremblant på sportlovet. Om hon vill? Nä!

Tonårsdottern då? Jo hon chillade och hängde med kompisar. Har varenda amrisfamilj sin egen biograf hemma? Inte bara den där jätteskärmen och de störtsköna fåtöljerna utan även popcorn- och läskedrycksmaskiner! Kommentaren efteråt lyder givetvis "Mamma, kan inte vi också....".

På söndagen drog vi, hela familjen, iväg på Disney On Ice i Hartford. Minstingens ögon var stora som klot! Dessa vackra klänningar gjorde henne alldeles yr.

Vi avslutade helgen med ett restaurangbesök och min aptit var inte riktigt hundra så jag tog med mig det mesta av maten hem. Tänkte åtnjuta det till lunch i dag. Men mitt arsel hade ställt lådan på köksbänken och glömt ställa in den i kylen igår kväll. Vad fick jag se när jag steg upp idag då? En sönderriven låda. Inte ett enda spår av maten syntes till. Har jag berättat att vi har hund?

Fortfarande minusgrader här i Simsbury. Ca 8 nu på morgonen. Helt ok för mig. Ny vecka, nya tag. Julen ska ut och American Idol ska in!!!!!

12 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hopps du snart kryar på dig! Ni verkar haft en bra helg ändå och du fick ju vila lite vilket kan vara skönt! Särskitl när man är förkyld.
Haha jag kan se Minstingen framför mig i abkcen. Jag fösrtår att störtlopp och fart är hennes grej! :-)
Hoppas nu du blir bättre!
kramar!

Annika sa...

NÄ, hälsa dottern att ALLA inte har hemmabio med sköna fotöljer och popcornmaskiner...
Inte vi, och inte så många jag känner heller (TYVÄRR)
;-)
Fast, om man skulle få det så skulle jag tacka JA!!!
Skit med förkylningen då, usch. Inte kul.
Svinet är det väl inte för den verkar helt ha lämnat oss nu. BRA!!
Då får du snora på och ta det lugnt. Hoppas du har mkt att läsa.
Ja, imorrn börjar American Idol men jag tycker att de har alldeles för många auditions och det blir så TRIIIIIIIST i långa loppet...nej, fram för Hollywoodveckan sgs omgående...
Stora KRYA på dig kramar från MIG!!!!

Peter sa...

Och hunden är glad?

Mia sa...

Hoppas förkylningen ger med sig snart så att du blir piggare. Vi var också på Disney on Ice i helgen och Albin var sååå fascinerad! Trodde han skulle vara för liten men det gick bra. Lite fika i pausen och ett häftigt svärd från butiken fulländade besöket! Kram!

olgakatt sa...

Skönt att ni har en intelligent hund! För en annan reaktion hade ju varit korkad!

Taina sa...

Saltis:
Jag känner mig bättre, men liiite småseg än. Ingen katastrof dock och JA det är skönt när det blir tomt och tyst i huset när man vill ta igen sig lite.

Hon är vild i backen, säger J. Lite läskigt kan jag tycka då.

Kram kram

Annika:
TACK! Jag ska hälsa henne det! Så snart hon kommer hem. Ibland känns det som om vi ligger efter i allt. Jag har iaf ursäkten att det onödigt med vissa prylar när vi ändå snart ska flytta, gud vet vart.
Den här bonnaförkylningen är inte så farlig. Lite seg och lite hängig. Nä svinis är det då rakt inte! Då är man ju dödssjuk, typ.

Stor Kram!

Peter:
Skulle tro det. Om hundar kan le, så gjorde han det imorse...

Taina sa...

Mia:
Det är ingen dunderförkylning och jag känner mig bättre, men inte hundra än. Tack för din omtanke :D

Jahaaaaa, var det samma uppsättning tror du? Det var bara prinsessor i denna uppsättning och avslutades med Askungen i andra akten.

Ja gud vad grejer det säljs då och inte är det speciellt billigt heller!

Kram

olgakatt:
Hahahaha! Precis, för då hade han blivit dumförklarad...

Anna, Fair and True sa...

Men om hunden inte ätit maten så hade den säker hunnit bli dålig under natten. Så kanske bäst att han åt den ;)

Kan också se Minstingen framför mig! Det är ju när man är liten och orädd som man ska lära sig. Önskar jag hade åkt skidor när jag var liten.

Suzesan sa...

1. Jag vill också se Diney on ice. Äääälskar konståkning ...att titta på och

2. Jag håller med Tonåringen att det är väl självklart att ha bio hemma. DeT skulle jag vilja ha med popcorn- och läskmaskin. GO FOR IT:)*fniss*
Smart hund att förse sig. Sorry påå MATEN och

Taina KRYA på dig.

Kram
/Susanne

Taina sa...

Anna, Fair and True;
Lika bra det och nu såg jag "beviset" med egna ögon så att säga...

Önskar detsamma, dvs att jag lärde mig det som liten. Maken och Minstingen är ett radarpar i backen. Tur är väl det.

Suz:
De var riktigt duktiga och Maken blev imponerad. Han hade aldrig varit på deras föreställningar tidigare, men det har jag och jag visste att de hade bra åkare med. De kommer ju från hela världen.

Jasså, du tycker jag ska skaffa allt det där? Nä, jag avstår...får skylla på att vi flyttar ju härifrån så småningom.

Hunden är nog inte smart. Det var bara en vanligt instinkt "ät gott när det finns!" Hahahaha!

Tack för din omtanke. Känner mig redan bättre ;)

Kram

alegni sa...

jag ska få svininfluensasprutan idag, så jag räknar med att känna mig dassig några dagar framöver. inget jag ser fram emot direkt... här talas det om en andra och tredje våg med influensan i vår, så jag ska väl värja mig för dem även om allt verkar lugnt för tillfället. hoppas du känner dig bättre!
hihi, vovven var säkert lycklig över sin restaurangmåltid :)
kram

Taina sa...

Ingela:
Jag har inte tagit sprutan än, men skall göra det snart. Hoppas du klarar dig från alltför många krämpor. Jag har också hört om nästa våg och en ny "variant" av den kan stå och lurpassa runt hörnet.

Jag känner mig mycket bättre. Tog ett löppass igår men kände redan efter några minuter att kroppen var lite orkeslös. Så det blev ett mycket lugnt pass. Kunde inte låta bli helt enkelt...

Hunden var mätt hela dagen!!!

Kramar!