torsdag 19 mars 2009

Lista

Nu gör jag något jag inte gjort förut på bloggen. En lista! Fick bara ett ryck och den här stal jag av Marianne. Skrev in mina egna svar såklart ;)

Höger- eller vänsterhänt: Högerhänt.
Humör just nu: Stressad (normalläge)
Är det nåt du absolut inte äter: Isterband, bruna bönor, blodpudding.
Kläder just nu: Svarta byxor, blå tröja. Hjälp! Ljusa strumpor!!!
Musik just nu: Nada, dvs tyst
Vad sa du senast: Talk to you soon!
Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: 50-talet!
Längd och vikt: 160 och ca 50.
Hur många kuddar sover du med: Två.
Favoritväder: 20-25 gradet varmt och några fina fluffiga moln.INGEN blåst.
Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: Mitt knäskydd, papper och penna
Spelar du nåt instrument: I wish I did :(
Morgon- eller nattmänniska: MORGON!
Spara eller slösa: Slösa. Vi lever bara en gång...
Vem är viktigast för dig: Familjen
Bästa film: Saturday Nigh Fever, Grease...big Travolta fan here ;)
Tror på liv på andra planeter: YES!
Kommer du ihåg din första kärlek: Njae
Har du några homosexuella vänner: Ja.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Ja.
Hur många barn har du/vill du ha: Tre, En son och två döttrar.
Bio eller promenad: Promenad i joggingtakt ;)
Snarkar du? Never heard...
Rädd för insekter? Nej men jag AVSKYR småkryp!
Äckligaste insekten: Kackerlackan
Bästa bok? Öh, om jag måste välja så är det nog Väinö Linnas Trilogi Täällä Pohjantähden alla
Vad vill du jobba som? Personlig tränare
Pizza eller hamburgare? Pizza
Stökigt eller välstädat? Välstädat
Gungar du på stolen? Nej.
Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? JA!
Hur många syskon har du? Tre
Vad är du mest rädd för? Att mina barn ska råka ut för en olycka.
Är du rädd för blod? Nej. Livsnödvändigt. Get used to it.
Saltar du på maten? Efteråt? Eller när den tillagas? Ibland. Det beror på.
Gillar du att sjunga? Gillar och gillar. Det händer väl att jag drar en trudelutt.
Vilket gymnasieprogram går/gick du och varför? Natur. Bra grund till de flesta högskoleprogrammen.
Anser du att du är stark? Fysiskt, sådär. Mentalt ja.
Brukar du sola? Ibland. Har ingen ro att ligga still dock. Måste syssla med något samtidigt.
Vad gör du om du får hicka? Säger högt Oj nu har jag fyllesymptom.
Röker du? NEJ, skulle aldrig falla mig in
Snusar du? Fy nej!
Kaffe, te eller inget? Kaffe

14 kommentarer:

mammigranten sa...

Den var kul!
Får man nalla den??

Taina sa...

Mammigranten:
Självklart! Jag stal den från Marianne ;)

thebromanders sa...

Så du är vad de brukar säga här "petite"? Jag gillar det ordet, låter så himla gulligt!!

Taina sa...

Mz.olsson:
?????? Hahahaha, mer ihopkrympt gammalt russin på 46 passar bättre !

Anonym sa...

Det var DET jag skulle ha sagt när jag fick olämplig hicka:-):
http://tesstamente.blogg.se/2009/march/utkast-heliga-jesus.html

Emmama sa...

Hallå russinet! :D Gillar du inte isterband! Ojojoj, att käka isterband är ju halva nöjet med en sverigeresa! :)

Kram!

Vicky sa...

Måste bara hålla med Emmama... Jag skulle kunna resa till Sverige enbart för en portion isterband med stuvad potatis. Mmmm

Taina sa...

Tesstamente:
Haha! jag var in och läste ditt inlägg om hickattacken!

Emmama:
Oj. nu har jag fått ett nytt namn ;)
Nämen isterband, blääääääää :(
Det kryper i kroppen när jag bara tänker på det...
Kram

Utlandsmamman:
Opps en till älskare av isterband. Något svenskt eller? Har inget minne av att vi åt det i Finland. Stuvad potatis är helt ok dock ;)

alegni sa...

nu har jag suttit en låååång stund o läst, skrattat o gråtit mig igenom hela din blogg!
jag lägger in dig på mina favoriter så jag inte missar ett endaste ett av dina inlägg framöver!

jo, två av mina farbröder emigrerade till usa - veikko på 1949 o martti tio år senare. veikkos dotter heter liisa o marttis taina :)

Annika sa...

KUL läsning!! JAG ska också sno listan i nästa vecka när bloggtorkan kommer att knacka på (den gör ju det ngn ggn i veckan, haha).
Jätteroligt att läsa detta var det iallafall.
KRAM!!

anna of sweden sa...

Kul lista! Nu känner jag dig liiite bättre!

Anna, Fair and True sa...

Varför 50-talet?

Taina sa...

Ingela:
Jaha, nu förstår jag. Kul att de gav lite finska namn åt sina barn trots att de bott här ett tag ;)

Annika:
Sno på du. Det gjorde jag och bloggtorkn inträffar med jämna mellanrum...
Kram

Anna:
Javisst är det är kul lista. Try it så lär jag känna dig lite bättre ;)
Kram

Anna, Fair and True:
Jag tycker om musiken, klädseln, dansen, men speciellt det glada efter alla krig och elände då mycket blomstrade och människan trodde på framtiden igen.
Kram

Anna, Fair and True sa...

Jag gillar också 50-talet av den anledningen. Men även 40-talet och själva kriget. Intressant hur folk anpassade sig. När jag var tonåring läste jag mest romaner som på något sätt uspelade sig under andra världskriget (typ 30-talet och framåt).