måndag 16 mars 2009

Då så, nu är det över

Värken är borta. UNDERBART! Nu kan jag börja tänka och fungera igen. Efter tre dagars huvudvärk, feber och ont i kroppen känner jag mig redo för en ny vecka. Inte nog med det, de har ju lovat fint väder också. Jippiiiiii, våren ÄR på väg.

I fredags orkade jag inte skriva på Fredagstemat "min drömdag". Just då kändes det bara som att det skulle ha varit en dag utan värk. Knaprade på Ipren (som jag köpte sist jag var i Sverige) samt Advil. På lördagen så drog vi in till Hartford för att se St Patricks´paraden. Fullproppad med medicin så kunde jag faktiskt njuta av det fina vädret och titta på alla tokiga irländare, och icke-irländare, när de stojade omkring på Hartfords gator. Den ena mer högröstad än den andra.
Minstingen tyckte hela paraden var så kul och det är väl inte så konstigt med tanke på mängden godis, som hon lyckades fånga tillsammans med en nyvunnen vän! Hon och vännen ropade högt AWESOME, varenda gång paraden stannade till. Frågor kring utstyrslar haglade och bland annat kom frågan om männen i de skotskrutiga kjolarna:
- Mamma, hänger snopparna där under så här (och så viftar hon med handen fram och tillbaka)?
Var i helskotta har hon hört det? Tur att ingen fattade eftersom hon tog det på svenska. Gudskelov!
Här kommer lite bilder från paraden:





Minstingen fick ju hälsa på en clown.
Hon tyckte han var mer ful än kul.

Nu behöver jag mer kaffe. Starkt.
-

14 kommentarer:

Mia sa...

Hahaha, vilken underbar fråga! :-) Och ja man kan undra var hon har fått det ifrån! Skönt att du mår bra!

Marianne sa...

Hahahaha, ja men man undrar ju. Alltså hur de har det där under kilten : D

anna of sweden sa...

Skönt att du mår bättre!
Jag har undrat ju. :)
Kramelikram!

Peter sa...

Jag vill också veta! Vi är många som kräver svar. Hur ser det ut under de irländska männens kjolar?

Taina sa...

Mia:
Hm, man kan ju undra ;)

Marianne:
Det här MÅSTE undersökas. Närmare.

Anna:

Ja det är såååååå skönt att vara någorlunda normal igen. Nu börjar vi bli många som funderar. Tror det finns en klubb för de som söker svaret?
Kramelikram

Peter:
Jag trodde ALLA MÄN visste det!

thebromanders sa...

Skönt att du är bättre! Själv har jag två febriga pojkar hemma idag...
Kul med parader! Vi har ingen St.Patricks day parad här, vad jag vet. Men lite andra festligheter finns det, vet jag. Irländsk dansuppvisning o musik osv...

Annika sa...

Taina!! Nu är jag hemma igen! Kollar runt bland mina favvisar.
Kul med paraden. har nog inte sett en St patricks day parade på flera år. Måste komma ihåg att klä mig i grönt imorrn :-)
var det flunsan du hade? INTE kul.
Skönt att det är bättre nu.
Kram!!

Saltistjejen sa...

Å vad bra att du är frisk nu! Men vilke rolig fråga från minstingen! Haha! Förstår att du kände dig tryg med att hon frågade på svenska! :)
Kram!

underytanjag sa...

Välkommen tillbaka! Vår mellantjej är väldigt "nopp" fixerad just nu... haha hon pekar på alla och frågar nopp eller inte?

Lia sa...

Så, är det alltså Bimbo39 som fortfarande gäller som smeknamn??! hihihihi. Du är så himla rolig, störtskön, inte ska du ändra lösenord till något vuxet, tråkigt!!
Och vilken fantastisk fråga från din minsta, klockren! DET undrar jag också...hänger den så Taina? =))) KRAM

Emmama sa...

Jag ser ju kiltar varje vecka hemma i Skottland och jag ska undersöka saken så noooga det bara går när jag kommer tillbaka, ok? :) Hälsa dottern det! Kram!

Taina sa...

Mz.olsson:
Ingen parad? Och inga kiltar? Hm.
Irländarna kan verkligen toka till det, med eller utan parad.Så NÅGOT ska du väl få se och uppleva.
Hoppas pojkarna mår bättre nu.
Kram

Annika.
Kul att du är tillbaka. Nu är som det ska igen...
Jag har precis letat fram gröna kläder åt Minstingen och än en gång fixat ett jä...skolprojekt där vi skulle tillverka en St Patricks´hatt! Dessa projekt gör mig toooooooookig. men den blev fin ;)
Kram

Saltis:
Så himla skönt att känna sig någorlunda fräsch igen.
Ibland kan ju hennes kroppspråk säga en del. Hon viftade ju som sagt var med sin hand lite så där, du vet. Inte speciellt diskret :O
När åker du till Svedala?
Kram

Lotta:
Nopp! HAHA! Här är det nästan omöjligt för barn (i vår bekantskapskrets) att veta om vilka som har nopp eller inte eftersom föräldrarna visar sig gärna inte nakna inför kidsen!!!!!
Kram

Lia:
Du har rätt! Jag ska tamejfasiken ta ett riktigt smaskigt lösenord igen så de har något att fundera över vid nästa Helpdesk session! Ibland önskar jag att jag hade behållit mer av barnhjärnan med all den nyfikenhet, kreativitet och våghalsighet de har. Det blir lite inskränkt med åren och jag är ju redan 46. På pappret! Iiiiiiiiiik. Men jag känner mig som 23.
Lia...jag tror den "hänger sådär" bara ;)
Kram

Emmama:
Jippiiiiiiii! Då får vi ju svaret!! Foto! Foto! Foto!!!
Kramar

Vicky sa...

Amerikanarna är nog bäst på att fira St Patricks Day. Min sambo kommer från Irland och är uppväxt i Dublin men där har den inte börjat firas ordentligt förrän ganska nyligen så det är ingenting vi uppmärksammar i familjen men sonen får iaf fira på dagis!

Jodå, det kommer 2 delar till i min "språkföljetong" och del 3 kommer idag eller imorgon hoppas jag (mycket med studierna just nu...) Kram

Taina sa...

Utlandsmamman:
Jasså, firar inte din man TROTS att han är irländare? Jag som trodde varenda irländare gick omkring med grönt hår en sådan här dag. Hihi.
Ser framemot språkföljetongen. Plugga på!
Kram