lördag 7 april 2018

Nu är det Spring Break!

Wohoooo, jag har spring break! Eller rättare sagt, Liisa har det. Jag TOG ledigt och ville kalla det för spring break jag med, för det är precis vad våren gjort! Tagit en paus vill säga. För det känns verkligen inte som vår här. Det snöar, regnar KALLT, det är allmänt grått och ruggigt. Det finns tillstymmelse till vår om du tittar riktigt noga ned i marken. Du ser ännu bättre om du använder förstoringsglas för DÅ kanske du ser något sticka upp i jorden. Om jag skulle vara en blomma (mycket djup tanke) så skulle nog jag också ge fan i att sticka upp helt och dra täcket (jord) över mig igen.

Så vad händer under veckan då? Vi kommer att dra iväg imorgon. OCH ALLA TJUVAR KAN GE UPP HÄR, FÖR VI HAR HUSVAKT! HA!

Det blir skidåkning. Surprised? Nä, trodde väl inte det. Men vi åker inte till någon lyx-skidort, utan en skidort som ligger i delstaten Vermont, dvs Stowe. Jag har aldrig varit där, men Jonas och Liisa har det. Jag som inte är världens bästa skidåkare, frågade om hur backarna var där. Smålog och väntade på att få höra, "Det är lugnt. Långa och inte så branta backar". MEN! De tycks vara lite brantare. Och vad fan menar de med LITE? Gulp, säger jag bara. Det får väl bli att träna på rösten och vrålet, "Akta i backen, här kommer finska attacken", medan jag susar ned med armarna rakt ut åt sidorna. Får försöka se framemot den uppvärmda poolen och Bellinin istället.

Om några veckor börjar jag mitt nya jobb och jag är så "pumped" som den yngre generationen säger. Det blir lite resor, men inte för mycket. Jag är ju en väldigt nyfiken person, så ju mer jag får se och får vara delaktig i, desto roligare. Igår fick jag dessutom ett mycket trevligt samtal från min nuvarande chef och det handlade om "2017 and the good performance". Jag är ju självkritisk, och inte en typisk amerikan som ibland kan gå omkring som en tupp i hönshuset och tycka att de är så JÄVLA bra.

På väg till jobbet en av dagarna i veckan. Ingen snö just den dagen. Bara en vacker, men kall dag.

Det är ALLTID trafik på 91:an in till Hartford.

Igår kväll blev det lite bubbel. Finns ju alltid något att fira!

Mums.
Ha en skön helg alla miljoner bloggläsare!

3 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Man ska alltid ta vara på möjligheter att fira. Klokt!
Ha det fint under Springbreaket!

Ha en skön helg du med, säger en av alla miljoner bloggläsare!

Taina sa...

Pettas,
Instämmer! Fira så fort du kan är mitt motto!

Anonym sa...

Hej,
Vad himla trevligt att du bloggar igen!
Jag har hoppfullt besökt dig blogg med jämna mellanrum så nu blev jag jätteglad att du skriver igen :-)
Hoppas nya jobbet blir kul och jag håller med dig, det är trevligt med lite tjänsteresor som piggar upp arbetsdagarna. Att gå till samma kontor alla dagar skulle vara för tråkigt, då är det bra att blanda upp det med lagom mycket tjänsteresor då man går till jobbet hos någon annan :-)

Jag hoppas att du orkar och hinner fortsätta skriva på bloggen!

/ CC