måndag 2 april 2018

De bidde ingen house hunting


Godmorgon världen! Nä, det bidde inge house hunting igår. Familjen Olsson hade glömt bort att Påskdagen är ju The Real Easter Day. Själv "firar" ju vi på påskafton. Vet inte riktigt varför. Kanske för att vi kände på oss att han skulle vakna nästa dag. Eller nåt sånt.

I alla fall så fanns det inga hus att tillgå igår söndag då alla fastighetsmäklare troligtvis satt vid något middagsbord och gav själva f...n i att visa hus för intressenter. Vad vi gjorde istället? Tränade, åt matrester och kollade film. Inte så där produktiv dag förutom att jag startade tvättmaskinen en gång. Ibland måste man ha sådana dagar också.

Idag måndag SNÖAR det! Trodde det skulle bli en sk "2 hours delay" för Liisa, men nu har Simpan-borna tuffat till sig och kör business-as-usual. Annars har de ju varit harigare än hariga i denna lilla kommun. Så fort de luktat till sig en snöflinga så har skolorna STÄNGTS för dagen. I år har Liisas skola haft 8 HELA SNOW DAYS! Det innebär att dessa dagar måste ju läggas till någonstans och i vårt fall så blir det kortare sommarlov och i år är skolavslutningen den 20 juni! Ibland börjar de nagga på vårlovet också, men nu verkar de låta den vara ifred. Vårlovet inträffar nästa vecka och då blir det lite skidåkning igen. Trodde först jag skulle få gräva ned mina tår i sanden på en härlig strand, men nu blir det att stoppa ned dem i pjäxorna istället.


Så här såg det ut imorse. Igår satt jag en stund ute på stolen och lapade sol. Inte idag.

Liisas lilla påskägg fylld med kläder, skor och annat smått och gott. Ytterst lite godis.


Face-tajmade med Bella och hon hade lagat till en liten påskmiddag till sin pojkvän och sig själv. Victor ser mer än nöjd ut.
Sedan har vi ju glassaren, min son Albert:

Han ställde inte till med en påskmiddag utan drog till Milano.
Inte nog med det.

Han köpte sig en liten leksak också...


9 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Här har vi också skola som vanligt, jag - och säkert du också - tycker det är bra att folk vänjer sig vid att köra i snö. Sista skoldagen blir den 22 juni...

Taina sa...

eastcoastmom,
Ja gud ja! De behöver verkligen lära sig att köra i snö OCH lära sig att köra överhuvudtaget! Hahahaha!

Annika sa...

Aha, du bloggar igen!!!
Surprise, surprise!!
Tänker ni flytta??? Jag menar, house hunting?
Vill du downsiza?
Ut på landet? In mot stan? Får väl läsa på lite vad du skrivit nedan.
Här hos mig har nu kommunen 14 dagar att ta till snö. SMART!! Nej, de 14 dagarna har icke använts denna vinter.
Kul att du är en bloggande kvinna igen.
Kramar!

Taina sa...

Annika,

Hahahahaha! Som "gumman ur lådan" typ! Här är jag igen. Angående house hunting är det för Jonas jobb. Hans territorier ligger ALLDELES för lång söderut. För min del spelar det ingen roll om vi flyttar lite på oss vad gäller avståndet till jobbet. Men som sagt, vi får se vad som händer. Det finns lite andra saker på gång. Eller inte. Spännande, spännande.

Nu KÖÖÖÖÖR vi med bloggen igen!

Kramar!

Christina sa...

Vad kul att du är tillbaka!! Spännande med eventuell flytt! Vi letade hus under ett helt år, jag tappade räkningen på hur många vi tittade på... Till slut var det bara ”rätt”, hoppas ni hittar rätt också. Och att ert nuvarande säljer fort. Och du... vilken tur det finns Skype när barnen är i Europa!! Stor kram!

Äventyret framtiden sa...

Milano! Klok kille!
Vilken tur att vi inte har snow-days här, för då skulle skolorna få lägga ner vintertid. Fast det skulle förstås ungarna gilla.
Lycka till med flyttfunderingarna!

Taina sa...

Christina,
Ett helt år? Det har vi inte tid med. OM vi flyttar så måste det ske fort, fort. Men det finns lite andra saker som måste falla på plats först. Detta är så typiskt för oss. Sista minuten, typ. Vårt hus ska nog inte vara ett större problem trots omodernt kök förutom alla vitvaror (i rostfritt dock). Men det är ett bra område för familjer.
Kram kram

Pettas,
Han kan han, min son. Ja, jag kommer då inte ihåg att skolorna stängdes i Finland när jag var barn. Önskade kanske det ibland.
Flyttfunderingarna är både roliga, spännande men också stundtals stressiga.

Malin sa...

Haha, ja innan han fick barn flög min bror (som inte kan något om bilar) ned till Milano och köpte en Porche som han körde hem till Sverige. Men det var löjligt dyrt med garageplats på Östermalm. Nu har han två barn, fru och en Tesla X som han är mycket nöjd med (och de har flyttat till villa i Stocksund). Men han sålde Porchen med vinst i Sverige;)
Kul att du börjat blogga igen. Hur gick det med dotterns visum? Kunde ni ses senare?

Taina sa...

Malin,
Porchen duger nu med "bara" flickvän. Antar att det blir villa, volvo och hund när det blir barn.
Nej, jag har inte fått träffa dottern än!!! Vi har legat lågt. Hon började ju plugga så det blev lite svårt att komma. Vi ses nog i sommar.