onsdag 18 oktober 2017

Måendet

Som ni förstår så mår jag skit just nu. Ännu värre är det ju för Bella, men jag måste ändå säga att jag är stolt över henne att hon inte bryter ihop utan hon biter ihop och har just nu is i magen.

Allt detta är vårt eget fel. Inte någon annans. Vi försöker inte skylla ifrån oss på något sätt. Finns det lagar och förordningar och de följs till punkt och pricka, så är det inte mycket man kan göra, dvs inget överklagande hjälper. Däremot kan vi ju få vägledning om hur vi kan gå vidare. Vad är nästa steg? Vänta ett tag innan vi ansöker om ett nytt visum, osv.

Att reglerna skulle ha ändrats är alltså inte sant utan de har "bara" skärpts genom att de följer dem ordagrannt. Ingen flexibilitet. Däremot så skulle jag gärna vilja välkomna ett annat bemötande från vissa så som personen som intervjuade Bella. Han ställde tre frågor, stämplade och sa nej och drog typ ned luckan. Kanske det var tungt även för honom. Hålla känslorna borta, för det kan inte vara enkelt att ta dessa beslut. Sitta där och titta en söt 24-årig tjej, som ska resa till sin mamma för att fira Halloween, Thanksgiving och jul. Eller alla andra tuffa avslag han måste göra på daglig basis.

Älskade Bella

2 kommentarer:

Annika sa...

Ja alltså ...
Det är för jävligt.
Och det är så fyrkantigt.
Vet inte vad jag ska säga nu. Jag bara hoppas att ngn advokat ska lyckas styra upp detta.
NI bor hu här, Bella är din dotter. HON måste ju för tusan kunna komma och hälsa på.
När kan hon återvända till ambassaden igen? Eller måste det gå viss tid innan man söker igen?
Skickar de varmaste kramar jag kan till dig, och er!!

Malin sa...

De har nog fått direktiv att de måste följa reglerna till punkt och pricka och kan tänka mig att hen som skall ställa frågorna får höra all världens gråthistorier. Inte alltid ett roligt jobb. Tycker ni skall ta en semester på annan ort i jul och ses där. Thailand? Ni behöver något kul nu att se fram emot. KRAMAR!