fredag 22 juli 2016

Underbara Finland - Semester Del 3

Tiden rinner iväg och semestern i Finland känns redan så avlägsen. Vill tillbaka. Best vacation ever när jag får vara på hemmaplan.

I alla fall så hade jag äran att träffa ALLA mina syskon denna gången. Hur underbart som helst. Det blev lite av att flyga hit och dit men det var det värt. Resan började hos min fina bror och hans fru utanför Helsingfors. Därefter bar det av till Malax, strax utanför Vasa. Där har jag båda mina systrar. Min pappa och faster kom också dit.

I Malax bodde vi kungligt hos min systerdotter. Så kungligt att till och med hennes man valde att bo i sin man cave så Liisa kunde sova bredvid sin kusin! Själv hade jag ett eget rum. Nice.

Vi hade en underbar vecka. Umgicks, åt gott, drack gott, spelade minigolf, åkte båt med min systerson, drog in till stan, hjälpte en av systrarna att flytta, tränade med en av systerdöttrarna, badade bastu, dansade moonwalk med världsmästaren i bänkpress.

Jag är så glad att Liisa fick möjligheten att bara få vara, för det är ju trots allt sommarlov. Hon fick umgås med sina mostrar, morbror, kusiner, morfar och gammelfaster. Hon njöt verkligen.

Nu kör vi bilder (som många redan sett på Facebook):

Liisa på flygplatsen i Helsingfors där Liisa testar Go To Sleep.
Min lilla modell i Vasa.

Lite fika hos min bror. Mums.


Liisa med sin morbror.

Min bror älskar hundar!!











Hej, jag heter Vito.

I Åminne med kära tjocka släkten







Of course!

Min systerdotters solstråle, Ava

Min fina pappa

MAT! Här är det systerdottern Cila och min syster Tiina

Liisa med sin morfar.


Min äldsta syster Tiina, pappa, Liisa och Tiinas barnbarn Evelina.

De minsta ska underhållas. Här Cilas barn, Maya och Ava.

Syster Teija i köket. Where else?

Faster Aila visar hur minigolf ska spelas!

Ok Tiina, din tur!

Inget roligt sommarlov för den här damen.


Lilla Maya tvekar en stund.



Syster Teija med dottern Cila

Cila, som jobbar som instruktör

Den andra systerdottern,  Jessica, har lite annan typ av sportkläder

En dag på båten, styrd av min systerson, Robban!


Fina systerson, Robban och lilla Ava



Fina Teija



Heja Liisa! 
Här ska Fyndis besökas med syster Teija

Här bodde vi!



4 kommentarer:

Unknown sa...

Åååååhhh...Kom tillbaka <3 <3 <3
Fin-fina bilder, vilka minnen! Ha det så bra och hälsa alla med kramar från Muminmamman ;)

Ingela sa...


TAINA - Iittala Outlet är 2,5 km från oss och FYNDIS knappa 1,5 km!!!!

Taina sa...

Ingela! Really? Då skulle jag ha kommit förbi ju! Han som driver Fyndis är ju min systers exman 😜

Ingela sa...

Världen är liten! Sitter som bäst hos min frissa i samma hus som Fyndis.